Noten TIN20-3-H9

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 29: Regel 29:
 
*<div id=9-25>[25] UHA, ‘Final Report on a Consumer Survey on Usage, Habits of Use and Interest in Snacks’, Market Research Department, Thomas Lipton Inc. 25 september 1963, summary.</div>
 
*<div id=9-25>[25] UHA, ‘Final Report on a Consumer Survey on Usage, Habits of Use and Interest in Snacks’, Market Research Department, Thomas Lipton Inc. 25 september 1963, summary.</div>
 
*<div id=9-26>[26] UHA, Doos AHK 1679, Map 038.664 - Snacks, jaren 1957-1965, memorandum over typen snackproducten van C.J. van Buuren voor Food Co-ordination II 29 januari 1965.</div>
 
*<div id=9-26>[26] UHA, Doos AHK 1679, Map 038.664 - Snacks, jaren 1957-1965, memorandum over typen snackproducten van C.J. van Buuren voor Food Co-ordination II 29 januari 1965.</div>
*<div id=9-27>[27] UHA, Doos AHK 1679, Map 038.664 - Snacks, 1957-1965, Memorandum - ‘Betreft: Snack Food – productdevelopment - van Van Leeuwen, Van den Bergh & Jurgens Productontwikkeling’ aan J.K. Groenman, lid van het Unilever Foods II Committee, 28 juni 1965.</div>
+
*<div id=9-27>[27] UHA, Doos AHK 1679, Map 038.664 - Snacks, 1957-1965, Memorandum - ‘Betreft: Snack Food – productdevelopment - van Van Leeuwen, Van den Bergh & Jurgens Productontwikkeling’ aan J.K. Groenman, lid van het Unilever Foods II Committee, 28 juni 1965. ‘Onder de meer complexe producten worden merken verstaan als Nibbit, Chipito’s, Cornuco’s etc. Deze hebben een aandeel van ca. 34% van de snackmarkt.’</div>
*<div id=9-28>[28] ‘Onder de meer complexe producten worden merken verstaan als Nibbit, Chipito’s, Cornuco’s etc. Deze hebben een aandeel van ca. 34% van de snackmarkt.’</div>
+
*<div id=9-28>[28] UHA, Doos AHK 1769, Map 0256/16 - Snack Products, 1964-1968, ‘MIRIC marketing politiek bij nationale introductie', juni 1966, 3-4.</div>
*<div id=9-29>[29] UHA, Doos AHK 1769, Map 256/16 - Snack Products, 1964-1968, ‘MIRIC marketing politiek bij nationale introductie', juni 1966, 3-4.</div>
+
*<div id=9-29>[29] Extrusie is een productietechniek. Plastisch materiaal als deegwaren, eiwit- en zetmeelproducten worden daarbij gekneed, gekookt en in de gewenste vorm gebracht. In 'extruders' worden de te verwerken producten bereid en daarna door kleine gaatjes of andere openingen geperst en afgesneden. Het geëxtrudeerde eindproduct dient vervolgens aan veel eisen te voldoen wat betreft kwaliteit (geur, kleur en smaak), houbaarheid, verwerking en bereiding. Geëxtrudeerde aardappelchips mogen bijvoorbeeld tijdens en na het bakken niet van vorm veranderen.</div>
 
*<div id=9-30>[30] UHA, Doos AHK 1679, Map 038.664 - Snacks, 1957-1965, ‘Snack products meeting Colworth House, 16th September 1965 - Appendix to notes on snack products meeting Colworth House 16.9.’65’.
 
*<div id=9-30>[30] UHA, Doos AHK 1679, Map 038.664 - Snacks, 1957-1965, ‘Snack products meeting Colworth House, 16th September 1965 - Appendix to notes on snack products meeting Colworth House 16.9.’65’.
 
</div>
 
</div>

Versie op 12 sep 2007 11:15