Noten TIN20-3-H3

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 38: Regel 38:
 
*<div id=3-34>[34] Voor dit hoofdstuk is meermalen ontleend aan Joh. De Vries, ‘Het economisch leven in Nederland 1918-1940’, Algemene Geschiedenis der Nederlanden deel 14 (Haarlem 1979), 102-146.</div>
 
*<div id=3-34>[34] Voor dit hoofdstuk is meermalen ontleend aan Joh. De Vries, ‘Het economisch leven in Nederland 1918-1940’, Algemene Geschiedenis der Nederlanden deel 14 (Haarlem 1979), 102-146.</div>
 
*<div id=3-35>[35] Trienekens, G.M.T. Tussen ons volk en de honger. De voedselvoor­ziening 1940-1945 (Wageningen/Utrecht 1985), 9-43.</div>
 
*<div id=3-35>[35] Trienekens, G.M.T. Tussen ons volk en de honger. De voedselvoor­ziening 1940-1945 (Wageningen/Utrecht 1985), 9-43.</div>
*<div id=3-36>[36] Geciteerd bij Wilbert Schreurs, Collectieve reclame in Nederland (Leiden/Antwerpen 1991), 17, zie voor deze alinea ook aldaar pp. 16-18. Schreurs noemt de volgende cijfers als indicator voor het succes van de campagnes: Tienduizenden vrouwen hebben inmidd</div>
+
*<div id=3-36>[36] Geciteerd bij Wilbert Schreurs, Collectieve reclame in Nederland (Leiden/Antwerpen 1991), 17, zie voor deze alinea ook aldaar pp. 16-18. Schreurs noemt de volgende cijfers als indicator voor het succes van de campagnes: 'Tienduizenden vrouwen hebben inmiddels de kookcursussen bezocht. De schoolmelk is in meer dan vijftig gemeenten geïntroduceerd; ruim tachtigduizend kinderen doen eraan mee', (p. 18).</div>
 
*<div id=3-37>[37] J.C. Dekker, Zuivelcoöperaties op de zandgronden in Noord-Brabant en Limburg, 1892-1950. Overleven door samenwerking en modernisering, een mentaliteitsstudie (Tilburg 1996), 113-116.</div>
 
*<div id=3-37>[37] J.C. Dekker, Zuivelcoöperaties op de zandgronden in Noord-Brabant en Limburg, 1892-1950. Overleven door samenwerking en modernisering, een mentaliteitsstudie (Tilburg 1996), 113-116.</div>
 
*<div id=3-38>[38] Wilbert Schreurs, Collectieve reclame ( Leiden/Antwerpen 1991), 18-19.</div>
 
*<div id=3-38>[38] Wilbert Schreurs, Collectieve reclame ( Leiden/Antwerpen 1991), 18-19.</div>

Versie op 13 sep 2007 12:35