De moeizame weg naar een staatsspoorwegbedrijf
Van Techniek in Nederland
Regel 35: | Regel 35: | ||
− | ''' ''Bijna algemene stemmen.'' ''' Met de wetten van 1860 en 1873 was een geweldige stap vooruit gezet in de ontwikkeling van het Nederlandse spoorwegnet, maar er waren nog wel wat lacunes overgebleven, die door de wet van 1875 alsnog werden opgevuld. Deze wet werd vervolgens met bijna algemene stemmen aangenomen, wel een verschil met 1860![[Noten TIN19-2-H7#7-67|<sup>[67]</sup>]] [[Afbeelding:TIN19II_blz152.jpg|thumb|350px|right|Spoorwegnet 1880]] | + | ''' ''Bijna algemene stemmen.'' ''' Met de wetten van 1860 en 1873 was een geweldige stap vooruit gezet in de ontwikkeling van het Nederlandse spoorwegnet, maar er waren nog wel wat lacunes overgebleven, die door de wet van 1875 alsnog werden opgevuld. Deze wet werd vervolgens met bijna algemene stemmen aangenomen, wel een verschil met 1860![[Noten TIN19-2-H7#7-67|<sup>[67]</sup>]] |
+ | |||
+ | [[Afbeelding:TIN19II_blz152.jpg|thumb|350px|right|Spoorwegnet 1880]] | ||