De beginjaren van de burgerluchtvaart
Van Techniek in Nederland
Regel 4: | Regel 4: | ||
Vluchtschema’s veranderden met de windrichting. Ook liet de vliegtuigtechniek het geregeld afweten. | Vluchtschema’s veranderden met de windrichting. Ook liet de vliegtuigtechniek het geregeld afweten. | ||
− | Erger voor de duur betalende passagier – de prijs van een vliegticket lag ruim boven het niveau van een ticket per conventioneel vervoer eerste klas – was echter het gebrek aan comfort. De passagier werd niet geboden wat hem werd beloofd. In reclame-uitingen legden de luchtvaartmaatschappijen graag de nadruk op luxe en comfort, waarbij werd getracht aan te haken bij bestaande beelden van de Pullman-klasse in het spoorwegvervoer. [[afbeelding:05_J8_64.JPG|thumb|450px|right|Vanaf 1925 werden de vliegtuigen verplaatst met kleine tractoren.]] | + | Erger voor de duur betalende passagier – de prijs van een vliegticket lag ruim boven het niveau van een ticket per conventioneel vervoer eerste klas – was echter het gebrek aan comfort. De passagier werd niet geboden wat hem werd beloofd. In reclame-uitingen legden de luchtvaartmaatschappijen graag de nadruk op luxe en comfort, waarbij werd getracht aan te haken bij bestaande beelden van de Pullman-klasse in het spoorwegvervoer. |
+ | [[afbeelding:05_J8_64.JPG|thumb|450px|right|Vanaf 1925 werden de vliegtuigen verplaatst met kleine tractoren.]] | ||
Een dergelijk soort inrichting was voor een vliegtuig echter veel te zwaar en dus niet mogelijk. Gewicht ging ten koste van laadvermogen, vliegbereik en snelheid. | Een dergelijk soort inrichting was voor een vliegtuig echter veel te zwaar en dus niet mogelijk. Gewicht ging ten koste van laadvermogen, vliegbereik en snelheid. | ||