Een nieuw aspect: genot in voeding

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 4: Regel 4:
  
  
Unilever startte in de jaren zestig met een omvangrijk programma voor onderzoek, productie en [[Reclame en marketing|'''marketing''']] van aardappelchips.  Het onderzoek richtte zich op de aardappelen.. De prijs van deze grondstof was van belang evenals de goedkope [[Begrippenlijst#Conditioneren|conditionering]] ervan en de geschiktheid om de aardappel te verwerken. Bovendien werden tal van andere aspecten onderzocht: de fabrieksmatige productie (met name de opschalingseffecten en de continue productie), het frituren (het proces, het type olie en de apparatuur), als ook de ontwikkeling van een mooie en goedkope verpakking, die bovendien een houdbaarheid van zes maanden moest garanderen. De grote researchlaboratoria van Unilever in Engeland (Colworth House) en Nederland (Vlaardingen) werden ingeschakeld en daarnaast diverse andere Unilever bedrijven. Ook de marketing kreeg veel aandacht.
+
Unilever startte in de jaren zestig met een omvangrijk programma voor onderzoek, productie en [[Media, reclame, marketing|'''marketing''']] van aardappelchips.  Het onderzoek richtte zich op de aardappelen.. De prijs van deze grondstof was van belang evenals de goedkope [[Begrippenlijst#Conditioneren|conditionering]] ervan en de geschiktheid om de aardappel te verwerken. Bovendien werden tal van andere aspecten onderzocht: de fabrieksmatige productie (met name de opschalingseffecten en de continue productie), het frituren (het proces, het type olie en de apparatuur), als ook de ontwikkeling van een mooie en goedkope verpakking, die bovendien een houdbaarheid van zes maanden moest garanderen. De grote researchlaboratoria van Unilever in Engeland (Colworth House) en Nederland (Vlaardingen) werden ingeschakeld en daarnaast diverse andere Unilever bedrijven. Ook de marketing kreeg veel aandacht.
  
  

Versie op 29 mrt 2008 17:19