Noten H2

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 38: Regel 38:
 
*<div id=2-51>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[51]]] [M.] le Cosquino de Bussy, 'Le réseau routier des Pays-Bas/Road system in [sic] Netherlands,' Via 18 (Numéro spécialement consacré aux Pays-Bas) (z.j.. [1952]) 29-47, hier: 30, 47; Loman, 'III. Het verkeer te land; B. De wegen voor gewoon verkeer en het gebruik daarvan,' 483.</div>
 
*<div id=2-51>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[51]]] [M.] le Cosquino de Bussy, 'Le réseau routier des Pays-Bas/Road system in [sic] Netherlands,' Via 18 (Numéro spécialement consacré aux Pays-Bas) (z.j.. [1952]) 29-47, hier: 30, 47; Loman, 'III. Het verkeer te land; B. De wegen voor gewoon verkeer en het gebruik daarvan,' 483.</div>
 
*<div id=2-52>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[52]]] Willem van der Ham, Heersen en beheersen, 102-103; Bram Bouwens e.a., Lijnen door het Brabantse land; 200 jaar infrastructuur in Noord-Brabant 1796 - 1996 (Zwolle, 1997); R. Nip, 'De weg langs de vaart,' OTAR (1985) nr. 5 t/m 9 en (1986) nr. 1, 2 en 5 (pagina's; Ruud: graag aanvullen); Mattijs Taanman, 'Het wegenstelsel van Nederland van 1900 - 1940' (werkstuk college Geschiedenis van de techniek en innovatiesystemen 2, TU-Eindhoven, Faculteit TM, februari 2001).</div>
 
*<div id=2-52>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[52]]] Willem van der Ham, Heersen en beheersen, 102-103; Bram Bouwens e.a., Lijnen door het Brabantse land; 200 jaar infrastructuur in Noord-Brabant 1796 - 1996 (Zwolle, 1997); R. Nip, 'De weg langs de vaart,' OTAR (1985) nr. 5 t/m 9 en (1986) nr. 1, 2 en 5 (pagina's; Ruud: graag aanvullen); Mattijs Taanman, 'Het wegenstelsel van Nederland van 1900 - 1940' (werkstuk college Geschiedenis van de techniek en innovatiesystemen 2, TU-Eindhoven, Faculteit TM, februari 2001).</div>
 
+
*<div id=2-53>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[53]]] Zie voor een overzicht: Van der Ham, Heersen en beheersen, 110. </div>
*<div id=2-53>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[53]]] </div>
+
*<div id=2-54>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[54]]] Kuiler, Schets, 79-81; J.J. Stieltjes, 'III. Het verkeer te land; A. De spoor- en tramwegen,' in: 'Het verkeer in Nederland in de XXe eeuw,' Tijdschrift van het Koninklijk Nederlandsch Aardrijkskundig Genootschap, Tweede serie, 50 (1933) 331-662, hier: 420-478, m.n. 471; Lely: Sanders, 'De ontwikkeling der tramwegen in Nederland,' 75. </div>
*<div id=2-54>[[Infrastructuur tussen de twee wereldoorlogen|[54]]] </div>
+
 
+
 
*<div id=2-55>[[De concurrentie van autobus en spoor tussen de twee wereldoorlogen|[55]]] Kuiler, Schets, 89, 132-136.</div>
 
*<div id=2-55>[[De concurrentie van autobus en spoor tussen de twee wereldoorlogen|[55]]] Kuiler, Schets, 89, 132-136.</div>
 
*<div id=2-56>[[De concurrentie van autobus en spoor tussen de twee wereldoorlogen|[56]]] ARA-II, Sts.cie. Vervoer, inv. 24, p.86-96.</div>
 
*<div id=2-56>[[De concurrentie van autobus en spoor tussen de twee wereldoorlogen|[56]]] ARA-II, Sts.cie. Vervoer, inv. 24, p.86-96.</div>

Versie op 27 jun 2006 14:42