Noten TIN20-3-H9

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 39: Regel 39:
 
*<div id=9-34>[34] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Review of Calvé Borrelnootjes Snacks’, Calvé Mais/Foods Marketing Division, oktober 1974, 1.</div>
 
*<div id=9-34>[34] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Review of Calvé Borrelnootjes Snacks’, Calvé Mais/Foods Marketing Division, oktober 1974, 1.</div>
 
*<div id=9-35>[35] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Review of Calvé Borrelnootjes Snacks’, Calvé Mais/Foods Marketing Division, oktober 1974; UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, brief van B.H. Arnstedt, Unilever Marketing te Rotterdam, aan Food & Drink Coordination, 14 november 1974.</div>
 
*<div id=9-35>[35] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Review of Calvé Borrelnootjes Snacks’, Calvé Mais/Foods Marketing Division, oktober 1974; UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, brief van B.H. Arnstedt, Unilever Marketing te Rotterdam, aan Food & Drink Coordination, 14 november 1974.</div>
*<div id=9-35>[35] Marktonderzoek in de jaren zeventig had uitgewezen dat Nederlandse consumenten noten en pinda’s als onmisbare basiszoutjes beschouwden die pasten bij elke gelegenheid en allerlei ‘gebruiksmomenten’, van ‘zomaar tussendoor’, ‘bij de borrel of bij de t.v. in huiselijke kring' en 'voor een uitgebreide, aangeklede borrel of een avond met vrienden'; UHA, Calvé info-flyer voor detaillisten, 1975.</div>
+
*<div id=9-36>[36] Marktonderzoek in de jaren zeventig had uitgewezen dat Nederlandse consumenten noten en pinda’s als onmisbare basiszoutjes beschouwden die pasten bij elke gelegenheid en allerlei ‘gebruiksmomenten’, van ‘zomaar tussendoor’, ‘bij de borrel of bij de t.v. in huiselijke kring' en 'voor een uitgebreide, aangeklede borrel of een avond met vrienden'; UHA, Calvé info-flyer voor detaillisten, 1975.</div>
*<div id=9-36>[36] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, brief van J.G. Eelkman Rooda, Calvé - De Betuwe, aan E.J.Verloop, Food & Drinks Co-ordination Rotterdam, 29 juni 1976.</div>
+
*<div id=9-37>[37] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, brief van J.G. Eelkman Rooda, Calvé - De Betuwe, aan E.J.Verloop, Food & Drinks Co-ordination Rotterdam, 29 juni 1976.</div>
*<div id=9-37>[37] UHA, Doos AHK 2476, Map 038.664 - Snacks, Memorandum ‘Acceptatie-onderzoek Rempejeh t.b.v. Calvé-de Betuwe - Capital expenditure proposal', 4 juni 1976. </div>
+
*<div id=9-38>[38] UHA, Doos AHK 2476, Map 038.664 - Snacks, Memorandum ‘Acceptatie-onderzoek Rempejeh t.b.v. Calvé-de Betuwe - Capital expenditure proposal', 4 juni 1976. </div>
*<div id=9-38>[38] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Multi-textured crispy coctail snacks (Calve – De Betuwe B.V.)', september 1977, 3.</div>
+
*<div id=9-39>[39] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Multi-textured crispy coctail snacks (Calve – De Betuwe B.V.)', september 1977, 3.</div>
*<div id=9-39>[39] UHA, Doos AHK 2418, Map 256/16, ‘Multitextured snacks. Presentatie aan de Sundry Foods and Drinks Coordinatie op 26-6-1978', 1. </div>
+
*<div id=9-40>[40] UHA, Doos AHK 2418, Map 256/16, ‘Multitextured snacks. Presentatie aan de Sundry Foods and Drinks Coordinatie op 26-6-1978', 1. </div>
*<div id=9-40>[40] UHA, Doos AHK 2418, Map 256/16, ‘Multitextured snacks. Presentatie aan de Sundry Foods and Drinks Coordinatie op 26-6-1978', pagina 5 t/m 9, bijlage 1,2 en 3.</div>
+
*<div id=9-41>[41] UHA, Doos AHK 2418, Map 256/16, ‘Multitextured snacks. Presentatie aan de Sundry Foods and Drinks Coordinatie op 26-6-1978', pagina 5 t/m 9, bijlage 1,2 en 3.</div>
*<div id=9-41>[41] ‘Snacks in Europa: aardappelchips blijven heersen’, Voedingsmiddelentechnologie (1989) 13, 9.</div>
+
*<div id=9-42>[42] ‘Snacks in Europa: aardappelchips blijven heersen’, Voedingsmiddelentechnologie (1989) 13, 9.</div>
*<div id=9-42>[42] Deze studiegroep dankte haar naam aan de nieuwe productgroep ‘wholesome snacks’ van het Unilever-bedrijf Thomas J. Lipton, waarin na een reorganisatie alle Lipton-snackproducten waren ondergebracht. De studiegroep bestond uit vertegenwoordigers van driedrie Unilever FDC (Food and Drinks Coordination)-bedrijven: Batchelors Foods (Groot Brittanië), Calvé-De Betuwe (Nederland) en Van den Bergh (Italië); UHA, Reports 880, 'Wholesome Snacks Working Group Report', 1985.</div>
+
*<div id=9-43>[43] Deze studiegroep dankte haar naam aan de nieuwe productgroep ‘wholesome snacks’ van het Unilever-bedrijf Thomas J. Lipton, waarin na een reorganisatie alle Lipton-snackproducten waren ondergebracht. De studiegroep bestond uit vertegenwoordigers van driedrie Unilever FDC (Food and Drinks Coordination)-bedrijven: Batchelors Foods (Groot Brittanië), Calvé-De Betuwe (Nederland) en Van den Bergh (Italië); UHA, Reports 880, 'Wholesome Snacks Working Group Report', 1985.</div>
*<div id=9-43>[43] UHA, Reports 880, ‘Wholesome Snack Working Group Report. IV - A Wholesome Snack’, 1985.</div>
+
*<div id=9-44>[44] UHA, Reports 880, ‘Wholesome Snack Working Group Report. IV - A Wholesome Snack’, 1985.</div>
*<div id=9-44>[44] UHA, Reports 880, ‘Wholesome Snack Working Group Report. V - The Competitive Environment for Snacks', 1985.</div>
+
*<div id=9-45>[45] UHA, Reports 880, ‘Wholesome Snack Working Group Report. V - The Competitive Environment for Snacks', 1985.</div>
*<div id=9-45>[45] UHA, ‘Minutes of Working Group Meeting with F&DC Marketing Members 22 januari 1985’, 2.</div>
+
*<div id=9-46>[46] Proteïnen zijn eiwitten. Bij PPP gaat het om producten van plantaardig eiwit. In de tekst zal telkens worden gesproken van proteïnen en PPP zoals Unilever dat ook deed.</div>
*<div id=9-46>[46] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein food 1955, Memo ‘Hamburger’ met Appendices I, II en III, 24 februari 1954; UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein food 1955, ‘Protein food. Memorandum for the Special Committee’, 5th March 1954.</div>
+
*<div id=9-47>[47] UHA, ‘Minutes of Working Group Meeting with F&DC Marketing Members 22 januari 1985’, 2.</div>
*<div id=9-47>[47] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein Food 1955, Minutes of meeting of the special Commitee held at the Unilever House, London, on the 27th April 1955, with Research Division', 1. </div>
+
*<div id=9-48>[48] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein food 1955, Memo ‘Hamburger’ met Appendices I, II en III, 24 februari 1954; UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein food 1955, ‘Protein food. Memorandum for the Special Committee’, 5th March 1954.</div>
*<div id=9-48>[48] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein foods 1955, ‘Memorandum Hamburger’, 24 februari 1954: 1-3.</div>
+
*<div id=9-49>[49] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein Food 1955, Minutes of meeting of the special Commitee held at the Unilever House, London, on the 27th April 1955, with Research Division', 1. </div>
*<div id=9-49>[49] R.E. Gentry en E.M. Connolly, Fabricated Foods (Stanford 1969) Stanford Research Institute Long Range Planning Service.</div>
+
*<div id=9-50>[50] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein foods 1955, ‘Memorandum Hamburger’, 24 februari 1954: 1-3.</div>
*<div id=9-50>[50] UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, B.R.W. Pinsent, ‘Strategy for exploiting the potential market for vegetable protein products’, research report Colworth/Welwyn (P CW 70 1247 - project no. 1290/9), 22 april 1970.</div>
+
*<div id=9-51>[51] R.E. Gentry en E.M. Connolly, Fabricated Foods (Stanford 1969) Stanford Research Institute Long Range Planning Service.</div>
*<div id=9-51>[51] Gentry en Connolly, Fabricated foods, geciteerd in UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 – Snackproducts 1969-1972, B.R.W. Pinsent, ‘Areas for vegetable protein research’, research report Colworth/Welwyn, May 1969 and revised in April 1970, 22.</div>
+
*<div id=9-52>[52] UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, B.R.W. Pinsent, ‘Strategy for exploiting the potential market for vegetable protein products’, research report Colworth/Welwyn (P CW 70 1247 - project no. 1290/9), 22 april 1970.</div>
*<div id=9-52>[52] Lex Veldhoen en Jan van den Ende, Technische mislukkingen (Rotterdam 1995) 61-65; H. Baudet, Een vertrouwde wereld. 100 jaar innovatie in Nederland (Amsterdam 1968).</div>
+
*<div id=9-53>[53] Gentry en Connolly, Fabricated foods, geciteerd in UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 – Snackproducts 1969-1972, B.R.W. Pinsent, ‘Areas for vegetable protein research’, research report Colworth/Welwyn, May 1969 and revised in April 1970, 22.</div>
*<div id=9-53>[53] UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, ‘Betreft: Protein based Snacks’ memorandum van Ir. C.P. Huysmans aan Drs. J.P. Erbe, 27 mei 1970.</div>
+
*<div id=9-54>[54] Lex Veldhoen en Jan van den Ende, Technische mislukkingen (Rotterdam 1995) 61-65; H. Baudet, Een vertrouwde wereld. 100 jaar innovatie in Nederland (Amsterdam 1968).</div>
*<div id=9-54>[54] UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, ‘Betreft: Protein based Snacks’ memorandum van Ir. C.P. Huysmans aan Drs. J.P. Erbe, 27 mei 1970; UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, ‘Betreft: Ralston-Purina’ memorandum van J.P. Elbe aan Mr. C.T.C. Heyning, 9 juni 1970.</div>
+
*<div id=9-55>[55] UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, ‘Betreft: Protein based Snacks’ memorandum van Ir. C.P. Huysmans aan Drs. J.P. Erbe, 27 mei 1970.</div>
*<div id=9-55>[55] UHA, Doos AHK 2418, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, J.B.H. Carter, Muesli-Bar project coordinator, ‘The Muesli Bar concept - combining palatability with nutritional features in a dry, ready to eat, snack bar. Final report on project no. CW 26250’, Research Report Unilever Research ColworthlWelwyn, 20 juni 1975.</div>
+
*<div id=9-56>[56] UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, ‘Betreft: Protein based Snacks’ memorandum van Ir. C.P. Huysmans aan Drs. J.P. Erbe, 27 mei 1970; UHA, Doos AHK 1940, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, ‘Betreft: Ralston-Purina’ memorandum van J.P. Elbe aan Mr. C.T.C. Heyning, 9 juni 1970.</div>
*<div id=9-56>[56] Gordon F. Bloom, Problems in marketing new textured protein products (Cambridge 1974) Sloan School of Management, MIT-Industrial Liason Program, 2, 3, 5, 10, 11 en 14.</div>
+
*<div id=9-57>[57] UHA, Doos AHK 2418, Map 0256/16 - Snackproducts 1969-1972, J.B.H. Carter, Muesli-Bar project coordinator, ‘The Muesli Bar concept - combining palatability with nutritional features in a dry, ready to eat, snack bar. Final report on project no. CW 26250’, Research Report Unilever Research ColworthlWelwyn, 20 juni 1975.</div>
*<div id=9-57>[57] K. van Dijk, Industrieel Marketing en management Adviesbureau (IMA), ‘Procedure voor productontwikkeling', Voedingsmiddelentechnologie 3 (1972) 34/35, 179-180.</div>
+
*<div id=9-58>[58] Gordon F. Bloom, Problems in marketing new textured protein products (Cambridge 1974) Sloan School of Management, MIT-Industrial Liason Program, 2, 3, 5, 10, 11 en 14.</div>
*<div id=9-58>[58] Deze opvatting kwam onder andere tot uitdrukking in reclame. Zo liet Smiths zijn chips ‘vlot en jeugdig' aanprijzen door de onder jongeren populaire radiozender Veronica.</div>
+
*<div id=9-59>[59] K. van Dijk, Industrieel Marketing en management Adviesbureau (IMA), ‘Procedure voor productontwikkeling', Voedingsmiddelentechnologie 3 (1972) 34/35, 179-180.</div>
*<div id=9-59>[59] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein foods 1955, ‘Memo Hamburger’, 24 februari 1954, Appendix III - ‘The introduction of protein foods to the U.K. market. An appreciation of the problem by a marketing company’, 16 september 1953, 2.</div>
+
*<div id=9-60>[60] Deze opvatting kwam onder andere tot uitdrukking in reclame. Zo liet Smiths zijn chips ‘vlot en jeugdig' aanprijzen door de onder jongeren populaire radiozender Veronica.</div>
*<div id=9-60>[60] F.H. Offerhaus en H.Th. de Hilster, ‘De productontwikkeling procedure bij Calvé-De Betuwe NV’, Voedingsmiddelentechnologie 3 (1972) 34/35, 181-182.</div>
+
*<div id=9-61>[61] UHA, Doos HA 240, Map 1098-6088 - Protein foods 1955, ‘Memo Hamburger’, 24 februari 1954, Appendix III - ‘The introduction of protein foods to the U.K. market. An appreciation of the problem by a marketing company’, 16 september 1953, 2.</div>
*<div id=9-61>[61] UHA, Doos AHK 2634, Map 0256/16 - Snack products, The Economic Intelligence Unit (EIU), ‘Dry and savoury snacks. European Food Survey no.1-Netherlands', 1971.</div>
+
*<div id=9-62>[62] F.H. Offerhaus en H.Th. de Hilster, ‘De productontwikkeling procedure bij Calvé-De Betuwe NV’, Voedingsmiddelentechnologie 3 (1972) 34/35, 181-182.</div>
*<div id=9-62>[62] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Review of Calvé Borrelnootjes Snacks’, Calvé Mais/foods Marketing Division, oktober 1974, 2.</div>
+
*<div id=9-63>[63] UHA, Doos AHK 2634, Map 0256/16 - Snack products, The Economic Intelligence Unit (EIU), ‘Dry and savoury snacks. European Food Survey no.1-Netherlands', 1971.</div>
*<div id=9-63>[63] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, W.L.Th.A. v.d. Mee en B. Tiel, ‘Calvé Snackpolicy’, augustus 1975, 2.</div>
+
*<div id=9-64>[64] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, ‘Review of Calvé Borrelnootjes Snacks’, Calvé Mais/foods Marketing Division, oktober 1974, 2.</div>
*<div id=9-64>[64] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, Calvé-De Betuwe B.V., ‘Multi-textured crispy cocktail snacks', september 1977.</div>
+
*<div id=9-65>[65] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, W.L.Th.A. v.d. Mee en B. Tiel, ‘Calvé Snackpolicy’, augustus 1975, 2.</div>
*<div id=9-65>[65] ‘Brunch mikt op andere gebruiksmomenten’, Melkeiwit Magazine (1984) 4, 1-3.</div>
+
*<div id=9-66>[66] UHA, Doos AHK 2418, Map 10256/16, Calvé-De Betuwe B.V., ‘Multi-textured crispy cocktail snacks', september 1977.</div>
 +
*<div id=9-67>[67] ‘Brunch mikt op andere gebruiksmomenten’, Melkeiwit Magazine (1984) 4, 1-3.</div>

Versie op 20 sep 2007 12:25