Transport van bagage

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 15: Regel 15:
  
 
Voor iedere vertrekkende vlucht werden karren naast de carrousel geplaatst waarop de bagage met het betreffende vluchtnummer kon worden overgeladen.[[Noten H6#6-92|<sup>[92]</sup>]]
 
Voor iedere vertrekkende vlucht werden karren naast de carrousel geplaatst waarop de bagage met het betreffende vluchtnummer kon worden overgeladen.[[Noten H6#6-92|<sup>[92]</sup>]]
De karren met bagage moesten op hun beurt naar het platform worden vervoerd. Het ontwerp voor de bagagekelder voorzag daartoe in een tweetal hellingbanen. Er werd lang gepraat over de juiste hoek hiervoor. Deze bleek weer afhankelijk van de [[Locomotieven: van cokes naar kolen|'''tractiesterkte''']] van de te bestellen bagagewagentjes. Ten slotte werd één hellingstel gebouwd dwars onder de middenpier. De neer- en opgangen kregen ieder een verval van 1:15, zodat toch kon worden volstaan met wagentjes die voorzien waren van elektrische tractie. Dat bespaarde dan weer geld voor een ventilatiesysteem in de kelder.[[Noten H6#6-93|<sup>[93]</sup>]]
+
De karren met bagage moesten op hun beurt naar het platform worden vervoerd. Het ontwerp voor de bagagekelder voorzag daartoe in een tweetal hellingbanen. Er werd lang gepraat over de juiste hoek hiervoor. Deze bleek weer afhankelijk van de tractiesterkte van de te bestellen bagagewagentjes. Ten slotte werd één hellingstel gebouwd dwars onder de middenpier. De neer- en opgangen kregen ieder een verval van 1:15, zodat toch kon worden volstaan met wagentjes die voorzien waren van elektrische tractie. Dat bespaarde dan weer geld voor een ventilatiesysteem in de kelder.[[Noten H6#6-93|<sup>[93]</sup>]]

Versie op 26 mrt 2008 15:59