Bestand:Actieve veiligheid.jpg
Van Techniek in Nederland
(Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardo) |
|||
Regel 1: | Regel 1: | ||
− | Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardoor de auto bestuurbaar blijft. Het | + | Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardoor de auto bestuurbaar blijft. Het remasssistentie systeem (BAS) merkt dat de bestuurder een noodstop wil maken en zorgt voor een onmiddelijke maximale remvertraging. Het Electronische Stabiliteitsprogramma (ESP) signaleert of een auto in de slip raakt en kan door middel van het individueel afremmen van de wielen zorgen dat de auto weer bestuurbaar wordt. |
Huidige versie van 13 jul 2006 om 14:27
Bestandsgeschiedenis
Datum/tijd | Miniatuur | Afmetingen | Gebruiker | Opmerking | |
---|---|---|---|---|---|
huidige versie | 13 jul 2006 14:27 | 500×375 (27 kB) | DvandenBrink (Overleg | bijdragen) | (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardo) |