Transport in de 20e eeuw
Van Techniek in Nederland
Regel 23: | Regel 23: | ||
===Werken aan mobiliteit: de inburgering van de auto=== | ===Werken aan mobiliteit: de inburgering van de auto=== | ||
− | |||
− | |||
− | |||
'''Vroege autogeschiedenis (tot 1914)''' | '''Vroege autogeschiedenis (tot 1914)''' | ||
Regel 40: | Regel 37: | ||
*[[Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907|Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907]] | *[[Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907|Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907]] | ||
*[[Vroege autogeschiedenis (tot 1914): De gebruiksauto|De gebruiksauto]] | *[[Vroege autogeschiedenis (tot 1914): De gebruiksauto|De gebruiksauto]] | ||
+ | [[afbeelding:Fiat_500_italie.jpg|thumb|350px|right|De fiat 500, tezamen met de Volkswagen 'kever' de dominerende modellen in de doorbraak naar massamotorisatie in de jaren '60.]] | ||
'''De auto in het interbellum (1918-1940)''' | '''De auto in het interbellum (1918-1940)''' | ||
+ | |||
*[[De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme|De doorbraak van het automobilisme]] | *[[De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme|De doorbraak van het automobilisme]] | ||
*[[De auto in het interbellum (1918-1940): Garages en Bovag|Garages en Bovag]] | *[[De auto in het interbellum (1918-1940): Garages en Bovag|Garages en Bovag]] | ||
Regel 73: | Regel 72: | ||
*[[Variomatic]] | *[[Variomatic]] | ||
− | |||