Alle openbare logboeken
Van Techniek in Nederland
(Nieuwste | Oudste) (50 nieuwere) (50 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.- 6 jul 2006 13:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek autos nederland.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Aantal auto's (absoluut). )
- 6 jul 2006 13:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek bnp per capita.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: BNP per capita. )
- 6 jul 2006 12:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek autodichtheid gemeenten.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Autodichtheid gemiddelde kleinere en grotere gemeenten. )
- 6 jul 2006 12:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Affiche vw kever.jpg" geüpload (Reclameaffiche van Volkswagen uit 1947. )
- 6 jul 2006 12:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Station oudenbosch 1905.jpg" geüpload (Station Oudenbosch in 1905, lang voor de doorbraak van het automobilisme. )
- 6 jul 2006 12:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegenbouw 1931.jpg" geüpload (In 1931 werd de weg van Utrecht naar 's-Hertogenbosch aangelegd. Tijdens de aanleg van het gedeelte tussen Vianen en Beesd kwam de fotograaf de werkzaamheden vastleggen voor het nageslacht. Voor de aan- en afvoer van materiaal maakte de opdrachtgever gebr)
- 6 jul 2006 12:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Binnenschip paard en wagen.jpg" geüpload (20 februari 1926: het lossen van stenen van een binnenschip op paard en wagen. )
- 6 jul 2006 12:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Affiche klm ns.jpg" geüpload (Affiche van de KLM, Schiphol en de NS uit circa 1937. )
- 6 jul 2006 12:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford dealer gouda.jpg" geüpload (Gouda 1922, bij dealer Hulleman. De tentoongestelde T-Fords kwamen uit een Belgische fabriek. Wat opvalt is dat die fabriek toen al in kleur leverde; in tegenstelling tot Amerika. Op de voorgrond staat een Fordson tractor. )
- 6 jul 2006 12:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford advertentie.jpg" geüpload (1914: één van de oudste Ford-advertenties in Nederland. )
- 6 jul 2006 12:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Massamotorisering amerika.jpg" geüpload (Amerika op wielen; door de massaproductie motoriseerde het land snel. )
- 6 jul 2006 12:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb autokampioen 1935 tol.jpg" geüpload (Uit de Autokampioen van 5 januari 1935: Kunt u zich iets meer middeleewsch voorstellen dan een tol? En toch zal dezer dagen het reeds vroeger aangekondigde wetsontwerp bij de Tweede Kamer worden ingediend, waarbij nieuwe tollen worden voorgesteld op de me)
- 6 jul 2006 12:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegenbouw arbeiders.jpg" geüpload (Arbeiders bij het opbrengen en egaliseren van asfaltbeton omstreeks 1925. )
- 6 jul 2006 12:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb de kampioen toernieuws.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 1 januari 1909: Ingezonden brief in de rubriek 'Toernieuws'. )
- 6 jul 2006 12:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stoomwals 1905.jpg" geüpload (De Ruthemeyer stoomwals die al sinds 1905 in gebruik was. Hij stookte gemakkelijk en als hij goed werd afgedekt was er de volgende ochtend nog een druk van twee atmosfeer. )
- 6 jul 2006 12:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Sproeiwagen netam.jpg" geüpload (Sproeiwagen van NETAM op een klinkerweg in Rotterdam in 1934. )
- 6 jul 2006 12:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autogarage binnenaanzicht.jpg" geüpload (Tweede verdieping van de fabriek van Atax (Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij) aan de Overtoom te Amsterdam. Hier werden houten bodies vervaardigd. )
- 6 jul 2006 12:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autogarage buitenaanzicht.jpg" geüpload (De voorgevel van Burgers' automobielgarage en hertselplaats te Deventer in 1907. )
- 6 jul 2006 12:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Hondenkar contra auto.jpg" geüpload (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Hondenkar contra auto. )
- 6 jul 2006 12:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Landauer contra auto.jpg" geüpload (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Landauer contra auto. )
- 6 jul 2006 12:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek prijzen brandstoffen.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Prijzen motorbrandstoffen in guldens per 100 liter, inclusief BTW. )
- 6 jul 2006 12:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pompstation.jpg" geüpload (Afrekenen bij het pompstation. )
- 6 jul 2006 12:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Shell pomp garage.jpg" geüpload (Shellpomp met Ford-garage in de dertiger jaren. )
- 6 jul 2006 12:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek artsen belasting.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: In de belasting vallende paarden en koetseiers van artsen.)
- 5 jul 2006 17:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Rembrandtsplein.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 17:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Gasgenerator.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 17:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fiets 001.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 17:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Bromfiets.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 17:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:File schiphol.jpg" geüpload (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen. De gemiddelde verkeersintensiteit op de rijkswegen bijvoorbeeld verd)
- 5 jul 2006 16:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Incrementele ontwikkelingen.gif" geüpload (De ontwikkeling van de auto is een evolutionair proces. Deze animatie geeft de ontwikkeling van de auto vanuit design perspectief weer. In dit geval Ford, een merk dat al vanaf het begin van de 20e eeuw auto's massaproduceert.)
- 5 jul 2006 15:46 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegen 001.jpg" geüpload (In 1927 werd het eerste rijkswegenplan gepresenteerd.)
- 5 jul 2006 15:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeerstelling 001.jpg" geüpload (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coördinatie en planning. Om inzicht te verkrigen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eerste in 1908. Aanvankelijk vonden deze op beperkte sch)
- 5 jul 2006 15:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Productie daf.jpg" geüpload (DAF opende in 1967 een nieuwe nevenvestiging in Born, geheel gericht op de productie en assemblage van personenwagens. Deze waren alle voorzien van een variomatic-aandrijving.)
- 5 jul 2006 15:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Matrixborden.jpg" geüpload (In de laatste decennia van de 20e eeuw kwam het accent in het beleid steeds meer te liggen op betere verkeersgeleiding om zo de bestaande capaciteit van autosnelwegen beter te kunnen benutten. Zo verschenen begin jaren tachtig portalen met matrixborden. D)
- 5 jul 2006 15:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeerstuinen 001.jpg" geüpload (Op diverse plaatsen in het land ontstonden na de Tweede Wereldoorlog zogeheten verkeerstuinen, waar de jeugd spelenderwijs en in beschutte omgeving de regels van het verkeer leerde kennen. Aanvankelijk waren deze tuinen vrij eenvoudig van opzet, zoals dez)
- 5 jul 2006 15:32 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb opvoeding 001.jpg" geüpload (De toenemende verkeersintensiteit en -diversiteit vroeg niet alleen om regels en voorschriften, maar ook om een gedragsverandering en -beïvloeding. Vooral de jeugs was een belangrijke doelgroep en moest als medeweggebruiker, onder meer als fietser, leren)
- 5 jul 2006 14:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spoorwegen.gif" geüpload (Ontwikkeling van het spoorwegnet tussen 1860 en 1970.)
- 5 jul 2006 12:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford ad 001.jpg" geüpload (De roep van organisaties zoals de ANWB om een kleinere gezinsauto, zowel geschikt voor vrijetijdsbesteding als voor zakelijk gebruik, werd steeds luider in de eerste decennia van de twintigste eeuw. Ford speelde hier zeer succesvol op in. In deze reclame)
- 5 jul 2006 12:21 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:T-ford 001.jpg" geüpload (De T-Ford betekende de doorbraak van de auto in Nederland na 1920. In 1924 waren er landelijk 31.000 auto's geregistreerd, waaronder een groot aantal T-Fords. Zij waren onder meer zo populair, omdat ze konden worden omgebouwd tot vrachtwagen of bus. Op de)
- 5 jul 2006 11:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford t.jpg" geüpload (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.)
- 5 jul 2006 10:45 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford dealer.jpg" geüpload (Ford dealer begin twintigste eeuw. )
- 5 jul 2006 10:45 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford tt.jpg" geüpload (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.)
- 5 jul 2006 10:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Cyclecar chalmers six.jpg" geüpload (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 )
- 5 jul 2006 10:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Laden elektrische auto.jpg" geüpload (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. )
- 5 jul 2006 10:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Foto ford fabriek.jpg" geüpload (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriën van de T-Ford op het onderstel zakken.)
- 5 jul 2006 10:43 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Tekening ford fabriek.jpg" geüpload (Opengewerkte tekening van een fabriek van Henry Ford in Detroit. Ford was de eerste die de lopende band in de autoindustrie toepaste. )
- 5 jul 2006 10:43 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Henry ford.jpg" geüpload (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.)
- 5 jul 2006 10:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Mercedes benz ambulance.jpg" geüpload (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.)
- 5 jul 2006 10:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Benz bus 1895.jpg" geüpload (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.)
- 5 jul 2006 10:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Benz 1891.jpg" geüpload (Straatbeeld met een Benz uit 1891.)