Alle openbare logboeken
Van Techniek in Nederland
(Nieuwste | Oudste) (50 nieuwere) (50 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.- 11 jul 2006 09:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Schutssluis amsterdam 1931.jpg" geüpload (Overtoomse schutssluis te Amsterdam, 12 mei 1931.)
- 11 jul 2006 09:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek vervoer schiphol.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.)
- 11 jul 2006 09:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paardentram denhaag 1866.jpg" geüpload (De tramomnibus van de Algemene Nederlandse Railroute My. Beginpunt op de Plaats te 's-Gravenhage, 1866.)
- 11 jul 2006 09:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paardentram artis 1874.jpg" geüpload (Paardentram Dam-Plantage (Artis), 1874.)
- 11 jul 2006 09:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg" geüpload (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.)
- 11 jul 2006 09:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Containerschip op merwede 1992.jpg" geüpload (Een containerschip op de Merwede, 15 september 1992.)
- 11 jul 2006 09:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Koolschip op spoorwagon.jpg" geüpload (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.)
- 11 jul 2006 09:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Binnenvaart utrecht 1926.jpg" geüpload (Binnenvaart in de Oude Gracht te Utrecht, 13 februari 1926.)
- 11 jul 2006 09:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Varkenstransport per spoor 1944.jpg" geüpload (Lossen van slachtvarkens, Oss, 1944.)
- 7 jul 2006 14:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.)
- 7 jul 2006 14:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek vergelijking autogebruik.jpg" geüpload (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.)
- 7 jul 2006 14:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek verkeersdoden nl.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.)
- 7 jul 2006 14:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek autosnelwegennet nl.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.)
- 7 jul 2006 14:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Binnenvaartschepen aan kade.jpg" geüpload (De binnenvaart bleef een constante factor in de Nederlandse transportsector. Door de combinatie te zoeken met de vrachtauto kon de binnenvaartschipper goed concurreren met de spoorwegen. Op deze drukke kade aan het Binnen Damsterdiep te Groningen staan de)
- 7 jul 2006 14:52 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek personenautodichtheid nl.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote)
- 7 jul 2006 14:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek personenautodichtheid eu.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976.)
- 7 jul 2006 14:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923.)
- 7 jul 2006 14:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek tram en busritten.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.)
- 7 jul 2006 14:50 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek spoor en tramwegnet.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot)
- 7 jul 2006 14:50 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.)
- 7 jul 2006 14:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek belaste paarden.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.)
- 7 jul 2006 14:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek goederenvervoer.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het goederenvervoer in Nederland, 1880-1993. De opkomst van de vrachtauto na 1920 is opvallend. De binnenvaart bleef echter belangrijk.)
- 7 jul 2006 14:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafieken passagiersvervoer.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de passagiersvervoersprestaties in Nederland 1880-1998: 1) het openbaar vervoer in de periode 1880-1940 2) het particuliere vervoer in de periode 1880-1940 3) openbaar en particulier vervoer in de periode 1950-1998.)
- 7 jul 2006 14:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek reizigersafstanden.jpg" geüpload (Reizigersafstanden in km-groepen gewoon en forensenvervoer (maart 1940).)
- 7 jul 2006 14:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Beperkt wegennet file.jpg" geüpload (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het Interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen.)
- 7 jul 2006 07:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Kreukelkokers met kabelsysteem.jpg" geüpload (Bovenaanzicht van kreukelkokers met kabelsysteem, voor en na de botsing met een hindernis.)
- 7 jul 2006 07:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Simpele botsing.jpg" geüpload (Een simpele botsing met vaak ingrijpende gevolgen. Duizenden mensen belanden na een aanrijding als deze in het ziekenhuis. De totale economische schade van de verkeersonveiligheid is enorm.)
- 7 jul 2006 07:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Botsbaan.jpg" geüpload (De botsbaan dient voor het onwikkelen en testen van optimale, energieabsorberende kreukelzones voor auto's.)
- 7 jul 2006 06:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Zeeburgerbrug amsterdam.jpg" geüpload (De Zeeburgerbrug bij Amsterdam. Opnamedatum 7 augustus 1997.)
- 7 jul 2006 06:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Prins clausplein.jpg" geüpload (Prins Clausplein nabij Leidschendam. Opnamedatum 16 augustus 1994.)
- 7 jul 2006 06:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Overzicht aanleg viaduct.jpg" geüpload (Overzicht van de aanleg van een verkeersviaduct bij Dordrecht in 1974.)
- 7 jul 2006 06:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Vier en zesbaksduwvaart.jpg" geüpload (Vier- en zesbaksduwvaart op de Waal bij Nijmegen, 1990.)
- 7 jul 2006 06:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fiat 500 italie.jpg" geüpload (De fiat 500, tezamen met de Volkswagen 'kever' de dominerende modellen in de doorbraak naar massamotorisatie in de jaren '60.)
- 7 jul 2006 06:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pinksterdrukte verkeersplein oudenrijn.jpg" geüpload (Pinksterdrukte op verkeersplein Oudenrijn in 1960.)
- 7 jul 2006 06:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Voorbereiding mobiliteitsexplosie.jpg" geüpload (Wegenaanleg: de voorbereiding van de mobiliteitsexplosie.)
- 7 jul 2006 06:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Overslag spoor weg.jpg" geüpload (Overzicht van de overslag van chemicaliën nabij de spoorhaven Helmond omstreeks 1935.)
- 7 jul 2006 06:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Zware stoomlocomotief.jpg" geüpload (Voor de zware kolentreinen vanuit Limburg naar het noorden van het land hadden de Nederlandse Spoorwegen in de jaren twintig zware stoomlocomotieven in dienst genomen.)
- 7 jul 2006 06:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford t bussen.jpg" geüpload (Ford-T bussen van A. de Jong, Werkhoven, 1924.)
- 7 jul 2006 06:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeerstelling 1940.jpg" geüpload (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coördinatie en planning. Om inzicht te verkrijgen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eertste in 1908. Aanvankelijk op beperkte schaal, maar)
- 7 jul 2006 06:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Concurrentie spoorwegen autoverkeer.jpg" geüpload (De toenemende concurrentie tussen het spoor en het nieuwe gemotoriseerde verkeer leidde tot een felle strijd over het te voeren overheidsbeleid. Tijdens de depressie in de jaren dertig was de vraag waarop de overheid kon bezuinigen extra urgent. Ontwerper)
- 7 jul 2006 06:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Schiphol huldiging 1929.jpg" geüpload (De huldiging van de oceaanvliegers op schiphol in 1929.)
- 7 jul 2006 06:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stadsverkeer interbellum.jpg" geüpload (Hoewel de auto in het Interbellum een steeds belangrijkere rol claimde, bleven het rijwielverkeer en het openbaar vervoer dominant.)
- 7 jul 2006 06:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Parijs amsterdam 1898 controlepost.jpg" geüpload (Autorace Parijs-Amsterdam 1898. Mr. Charron aan de controlepost te Amsterdam.)
- 7 jul 2006 06:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Toeristische functie tram.jpg" geüpload (Het tramnet had rond 1904 al een behoorlijke lengte bereikt met ruim 1700 km. Belangrijk was ook de toeristische functie.)
- 7 jul 2006 06:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Toeristische trekpleister schiphol.jpg" geüpload (De luchtvaart kwam in Nederland, evenals in de meeste andere Europese landen, maar langzaam van de grond. Schiphol fungeerde de eerste tientallen jaren van zijn bestaan veel meer als toeristische trekpleister dan als vervoerscentrum.)
- 7 jul 2006 06:52 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Haven als transportknooppunt.jpg" geüpload (De Rotterdamse haven vormt als transportknooppunt een belangrijke schakel in de transportketen. De mechanisering van de overslag was van cruciaal belang voor de daling van de transportkosten en indirect de groei van de wereldhandel. Bij deze stoomkraan op)
- 6 jul 2006 15:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Variomatic.jpg" geüpload
- 6 jul 2006 13:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeer leidsestraat 1957.jpg" geüpload (Eind jaren vijftig nam de diffusie van de auto dusdanige vormen aan dat van een massavervoermiddel kon worden gesproken. In 1957 vond men op de Leidsestraat in Amsterdam een dergelijk gedrag niet ongewoon. )
- 6 jul 2006 13:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek reizigerskilometers.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Verkeer in reizigerskilometers. )
- 6 jul 2006 13:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek verkeersongevallen.jpg" geüpload (Verkeersongevallen )