Bestandslijst

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Bestandslijst

afl.Datum Naam Miniatuur Grootte (bytes) Gebruiker Beschrijving Versies
13 jul 2006 14:22Passieve veiligheid.jpg (bestand)29 kBDvandenBrink (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van de airbag in het Nederlandse personenwagenpark bepaald. De statistiek wijst uit dat iedere personenauto tegenwoordig met 1 of meer airbags is uitgerust. )1
13 jul 2006 14:12Ongelukjaren30.jpg (bestand)188 kBDvandenBrink (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.)1
13 jul 2006 13:37Frankrijk 1938.jpg (bestand)74 kBDvandenBrink (Mercedes (Silberpfeil) racewagen tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1938.)1
13 jul 2006 10:51Boek tin 20 deel 5.jpg (bestand)103 kBDvandenBrink (Deel 5 uit de TIN20 serie.)1
13 jul 2006 10:32TIN20 koningin.jpg (bestand)36 kBDvandenBrink (Leerlingen van SG Spieringshoek te Vlaardingen overhandigen een exemplaar uit de TIN-20 serie aan Koningin Beatrix.)1
11 jul 2006 09:27Pontje over ijssel 1907 3.jpg (bestand)75 kBDvandenBrink (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 3.)1
11 jul 2006 09:27Pontje over ijssel 1907 2.jpg (bestand)96 kBDvandenBrink (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 2.)1
11 jul 2006 09:27Pontje over ijssel 1907 1.jpg (bestand)123 kBDvandenBrink (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 1.)1
11 jul 2006 09:26Tjalk in kanaal.jpg (bestand)82 kBDvandenBrink (Doorgaande Tjalk in kanaal.)1
11 jul 2006 09:26Reclameaffiche holland amerika lijn.jpg (bestand)225 kBDvandenBrink (Reclame-affiche Holland-Amerika Lijn.)1
11 jul 2006 09:26Scheepsjager.jpg (bestand)151 kBDvandenBrink (Scheepsjager.)1
11 jul 2006 09:25Schutssluis amsterdam 1931.jpg (bestand)128 kBDvandenBrink (Overtoomse schutssluis te Amsterdam, 12 mei 1931.)1
11 jul 2006 09:25Grafiek vervoer schiphol.jpg (bestand)98 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.)1
11 jul 2006 09:25Paardentram denhaag 1866.jpg (bestand)280 kBDvandenBrink (De tramomnibus van de Algemene Nederlandse Railroute My. Beginpunt op de Plaats te 's-Gravenhage, 1866.)1
11 jul 2006 09:25Paardentram artis 1874.jpg (bestand)142 kBDvandenBrink (Paardentram Dam-Plantage (Artis), 1874.)1
11 jul 2006 09:24Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg (bestand)180 kBDvandenBrink (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.)1
11 jul 2006 09:24Containerschip op merwede 1992.jpg (bestand)108 kBDvandenBrink (Een containerschip op de Merwede, 15 september 1992.)1
11 jul 2006 09:24Koolschip op spoorwagon.jpg (bestand)166 kBDvandenBrink (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.)1
11 jul 2006 09:23Binnenvaart utrecht 1926.jpg (bestand)164 kBDvandenBrink (Binnenvaart in de Oude Gracht te Utrecht, 13 februari 1926.)1
11 jul 2006 09:23Varkenstransport per spoor 1944.jpg (bestand)141 kBDvandenBrink (Lossen van slachtvarkens, Oss, 1944.)1
7 jul 2006 14:54Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg (bestand)139 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.)1
7 jul 2006 14:54Grafiek vergelijking autogebruik.jpg (bestand)34 kBDvandenBrink (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.)1
7 jul 2006 14:54Grafiek verkeersdoden nl.jpg (bestand)66 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.)1
7 jul 2006 14:53Grafiek autosnelwegennet nl.jpg (bestand)45 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.)1
7 jul 2006 14:53Binnenvaartschepen aan kade.jpg (bestand)310 kBDvandenBrink (De binnenvaart bleef een constante factor in de Nederlandse transportsector. Door de combinatie te zoeken met de vrachtauto kon de binnenvaartschipper goed concurreren met de spoorwegen. Op deze drukke kade aan het Binnen Damsterdiep te Groningen staan de)1
7 jul 2006 14:52Grafiek personenautodichtheid nl.jpg (bestand)48 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote)1
7 jul 2006 14:51Grafiek personenautodichtheid eu.jpg (bestand)93 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976. )1
7 jul 2006 14:51Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg (bestand)37 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923. )1
7 jul 2006 14:51Grafiek tram en busritten.jpg (bestand)42 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.)1
7 jul 2006 14:50Grafiek spoor en tramwegnet.jpg (bestand)77 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot)1
7 jul 2006 14:50Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg (bestand)75 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.)1
7 jul 2006 14:36Grafiek belaste paarden.jpg (bestand)61 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.)1
7 jul 2006 14:36Grafiek goederenvervoer.jpg (bestand)96 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het goederenvervoer in Nederland, 1880-1993. De opkomst van de vrachtauto na 1920 is opvallend. De binnenvaart bleef echter belangrijk.)1
7 jul 2006 14:36Grafieken passagiersvervoer.jpg (bestand)59 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de passagiersvervoersprestaties in Nederland 1880-1998: 1) het openbaar vervoer in de periode 1880-1940 2) het particuliere vervoer in de periode 1880-1940 3) openbaar en particulier vervoer in de periode 1950-1998.)1
7 jul 2006 14:35Grafiek reizigersafstanden.jpg (bestand)51 kBDvandenBrink (Reizigersafstanden in km-groepen gewoon en forensenvervoer (maart 1940).)1
7 jul 2006 14:35Beperkt wegennet file.jpg (bestand)85 kBDvandenBrink (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het Interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen.)1
7 jul 2006 07:00Kreukelkokers met kabelsysteem.jpg (bestand)67 kBDvandenBrink (Bovenaanzicht van kreukelkokers met kabelsysteem, voor en na de botsing met een hindernis.)1
7 jul 2006 07:00Simpele botsing.jpg (bestand)112 kBDvandenBrink (Een simpele botsing met vaak ingrijpende gevolgen. Duizenden mensen belanden na een aanrijding als deze in het ziekenhuis. De totale economische schade van de verkeersonveiligheid is enorm.)1
7 jul 2006 07:00Botsbaan.jpg (bestand)334 kBDvandenBrink (De botsbaan dient voor het onwikkelen en testen van optimale, energieabsorberende kreukelzones voor auto's. )1
7 jul 2006 06:59Zeeburgerbrug amsterdam.jpg (bestand)155 kBDvandenBrink (De Zeeburgerbrug bij Amsterdam. Opnamedatum 7 augustus 1997.)1
7 jul 2006 06:59Prins clausplein.jpg (bestand)183 kBDvandenBrink (Prins Clausplein nabij Leidschendam. Opnamedatum 16 augustus 1994.)1
7 jul 2006 06:59Overzicht aanleg viaduct.jpg (bestand)132 kBDvandenBrink (Overzicht van de aanleg van een verkeersviaduct bij Dordrecht in 1974.)1
7 jul 2006 06:58Vier en zesbaksduwvaart.jpg (bestand)131 kBDvandenBrink (Vier- en zesbaksduwvaart op de Waal bij Nijmegen, 1990.)1
7 jul 2006 06:58Fiat 500 italie.jpg (bestand)122 kBDvandenBrink (De fiat 500, tezamen met de Volkswagen 'kever' de dominerende modellen in de doorbraak naar massamotorisatie in de jaren '60.)1
7 jul 2006 06:58Pinksterdrukte verkeersplein oudenrijn.jpg (bestand)133 kBDvandenBrink (Pinksterdrukte op verkeersplein Oudenrijn in 1960.)1
7 jul 2006 06:57Voorbereiding mobiliteitsexplosie.jpg (bestand)194 kBDvandenBrink (Wegenaanleg: de voorbereiding van de mobiliteitsexplosie.)1
7 jul 2006 06:57Overslag spoor weg.jpg (bestand)154 kBDvandenBrink (Overzicht van de overslag van chemicaliƫn nabij de spoorhaven Helmond omstreeks 1935.)1
7 jul 2006 06:56Zware stoomlocomotief.jpg (bestand)113 kBDvandenBrink (Voor de zware kolentreinen vanuit Limburg naar het noorden van het land hadden de Nederlandse Spoorwegen in de jaren twintig zware stoomlocomotieven in dienst genomen.)1
7 jul 2006 06:56Ford t bussen.jpg (bestand)142 kBDvandenBrink (Ford-T bussen van A. de Jong, Werkhoven, 1924.)1
7 jul 2006 06:55Verkeerstelling 1940.jpg (bestand)102 kBDvandenBrink (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coƶrdinatie en planning. Om inzicht te verkrijgen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eertste in 1908. Aanvankelijk op beperkte schaal, maar )1

Eerste pagina
Eerste pagina
Laatste pagina
Laatste pagina