Bestandslijst
Van Techniek in Nederland
Datum | Naam | Miniatuur | Grootte (bytes) | Gebruiker | Beschrijving | Versies |
---|---|---|---|---|---|---|
13 jul 2006 14:22 | Passieve veiligheid.jpg (bestand) | 29 kB | DvandenBrink | (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van de airbag in het Nederlandse personenwagenpark bepaald. De statistiek wijst uit dat iedere personenauto tegenwoordig met 1 of meer airbags is uitgerust. ) | 1 | |
13 jul 2006 14:12 | Ongelukjaren30.jpg (bestand) | 188 kB | DvandenBrink | (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.) | 1 | |
13 jul 2006 13:37 | Frankrijk 1938.jpg (bestand) | 74 kB | DvandenBrink | (Mercedes (Silberpfeil) racewagen tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1938.) | 1 | |
13 jul 2006 10:51 | Boek tin 20 deel 5.jpg (bestand) | 103 kB | DvandenBrink | (Deel 5 uit de TIN20 serie.) | 1 | |
13 jul 2006 10:32 | TIN20 koningin.jpg (bestand) | 36 kB | DvandenBrink | (Leerlingen van SG Spieringshoek te Vlaardingen overhandigen een exemplaar uit de TIN-20 serie aan Koningin Beatrix.) | 1 | |
11 jul 2006 09:27 | Pontje over ijssel 1907 3.jpg (bestand) | 75 kB | DvandenBrink | (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 3.) | 1 | |
11 jul 2006 09:27 | Pontje over ijssel 1907 2.jpg (bestand) | 96 kB | DvandenBrink | (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 2.) | 1 | |
11 jul 2006 09:27 | Pontje over ijssel 1907 1.jpg (bestand) | 123 kB | DvandenBrink | (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 1.) | 1 | |
11 jul 2006 09:26 | Tjalk in kanaal.jpg (bestand) | 82 kB | DvandenBrink | (Doorgaande Tjalk in kanaal.) | 1 | |
11 jul 2006 09:26 | Reclameaffiche holland amerika lijn.jpg (bestand) | 225 kB | DvandenBrink | (Reclame-affiche Holland-Amerika Lijn.) | 1 | |
11 jul 2006 09:26 | Scheepsjager.jpg (bestand) | 151 kB | DvandenBrink | (Scheepsjager.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Schutssluis amsterdam 1931.jpg (bestand) | 128 kB | DvandenBrink | (Overtoomse schutssluis te Amsterdam, 12 mei 1931.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Grafiek vervoer schiphol.jpg (bestand) | 98 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Paardentram denhaag 1866.jpg (bestand) | 280 kB | DvandenBrink | (De tramomnibus van de Algemene Nederlandse Railroute My. Beginpunt op de Plaats te 's-Gravenhage, 1866.) | 1 | |
11 jul 2006 09:25 | Paardentram artis 1874.jpg (bestand) | 142 kB | DvandenBrink | (Paardentram Dam-Plantage (Artis), 1874.) | 1 | |
11 jul 2006 09:24 | Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg (bestand) | 180 kB | DvandenBrink | (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.) | 1 | |
11 jul 2006 09:24 | Containerschip op merwede 1992.jpg (bestand) | 108 kB | DvandenBrink | (Een containerschip op de Merwede, 15 september 1992.) | 1 | |
11 jul 2006 09:24 | Koolschip op spoorwagon.jpg (bestand) | 166 kB | DvandenBrink | (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.) | 1 | |
11 jul 2006 09:23 | Binnenvaart utrecht 1926.jpg (bestand) | 164 kB | DvandenBrink | (Binnenvaart in de Oude Gracht te Utrecht, 13 februari 1926.) | 1 | |
11 jul 2006 09:23 | Varkenstransport per spoor 1944.jpg (bestand) | 141 kB | DvandenBrink | (Lossen van slachtvarkens, Oss, 1944.) | 1 | |
7 jul 2006 14:54 | Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg (bestand) | 139 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.) | 1 | |
7 jul 2006 14:54 | Grafiek vergelijking autogebruik.jpg (bestand) | 34 kB | DvandenBrink | (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.) | 1 | |
7 jul 2006 14:54 | Grafiek verkeersdoden nl.jpg (bestand) | 66 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.) | 1 | |
7 jul 2006 14:53 | Grafiek autosnelwegennet nl.jpg (bestand) | 45 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.) | 1 | |
7 jul 2006 14:53 | Binnenvaartschepen aan kade.jpg (bestand) | 310 kB | DvandenBrink | (De binnenvaart bleef een constante factor in de Nederlandse transportsector. Door de combinatie te zoeken met de vrachtauto kon de binnenvaartschipper goed concurreren met de spoorwegen. Op deze drukke kade aan het Binnen Damsterdiep te Groningen staan de) | 1 | |
7 jul 2006 14:52 | Grafiek personenautodichtheid nl.jpg (bestand) | 48 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote) | 1 | |
7 jul 2006 14:51 | Grafiek personenautodichtheid eu.jpg (bestand) | 93 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976. ) | 1 | |
7 jul 2006 14:51 | Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg (bestand) | 37 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923. ) | 1 | |
7 jul 2006 14:51 | Grafiek tram en busritten.jpg (bestand) | 42 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.) | 1 | |
7 jul 2006 14:50 | Grafiek spoor en tramwegnet.jpg (bestand) | 77 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot) | 1 | |
7 jul 2006 14:50 | Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg (bestand) | 75 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.) | 1 | |
7 jul 2006 14:36 | Grafiek belaste paarden.jpg (bestand) | 61 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.) | 1 | |
7 jul 2006 14:36 | Grafiek goederenvervoer.jpg (bestand) | 96 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het goederenvervoer in Nederland, 1880-1993. De opkomst van de vrachtauto na 1920 is opvallend. De binnenvaart bleef echter belangrijk.) | 1 | |
7 jul 2006 14:36 | Grafieken passagiersvervoer.jpg (bestand) | 59 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de passagiersvervoersprestaties in Nederland 1880-1998: 1) het openbaar vervoer in de periode 1880-1940 2) het particuliere vervoer in de periode 1880-1940 3) openbaar en particulier vervoer in de periode 1950-1998.) | 1 | |
7 jul 2006 14:35 | Grafiek reizigersafstanden.jpg (bestand) | 51 kB | DvandenBrink | (Reizigersafstanden in km-groepen gewoon en forensenvervoer (maart 1940).) | 1 | |
7 jul 2006 14:35 | Beperkt wegennet file.jpg (bestand) | 85 kB | DvandenBrink | (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het Interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen.) | 1 | |
7 jul 2006 07:00 | Kreukelkokers met kabelsysteem.jpg (bestand) | 67 kB | DvandenBrink | (Bovenaanzicht van kreukelkokers met kabelsysteem, voor en na de botsing met een hindernis.) | 1 | |
7 jul 2006 07:00 | Simpele botsing.jpg (bestand) | 112 kB | DvandenBrink | (Een simpele botsing met vaak ingrijpende gevolgen. Duizenden mensen belanden na een aanrijding als deze in het ziekenhuis. De totale economische schade van de verkeersonveiligheid is enorm.) | 1 | |
7 jul 2006 07:00 | Botsbaan.jpg (bestand) | 334 kB | DvandenBrink | (De botsbaan dient voor het onwikkelen en testen van optimale, energieabsorberende kreukelzones voor auto's. ) | 1 | |
7 jul 2006 06:59 | Zeeburgerbrug amsterdam.jpg (bestand) | 155 kB | DvandenBrink | (De Zeeburgerbrug bij Amsterdam. Opnamedatum 7 augustus 1997.) | 1 | |
7 jul 2006 06:59 | Prins clausplein.jpg (bestand) | 183 kB | DvandenBrink | (Prins Clausplein nabij Leidschendam. Opnamedatum 16 augustus 1994.) | 1 | |
7 jul 2006 06:59 | Overzicht aanleg viaduct.jpg (bestand) | 132 kB | DvandenBrink | (Overzicht van de aanleg van een verkeersviaduct bij Dordrecht in 1974.) | 1 | |
7 jul 2006 06:58 | Vier en zesbaksduwvaart.jpg (bestand) | 131 kB | DvandenBrink | (Vier- en zesbaksduwvaart op de Waal bij Nijmegen, 1990.) | 1 | |
7 jul 2006 06:58 | Fiat 500 italie.jpg (bestand) | 122 kB | DvandenBrink | (De fiat 500, tezamen met de Volkswagen 'kever' de dominerende modellen in de doorbraak naar massamotorisatie in de jaren '60.) | 1 | |
7 jul 2006 06:58 | Pinksterdrukte verkeersplein oudenrijn.jpg (bestand) | 133 kB | DvandenBrink | (Pinksterdrukte op verkeersplein Oudenrijn in 1960.) | 1 | |
7 jul 2006 06:57 | Voorbereiding mobiliteitsexplosie.jpg (bestand) | 194 kB | DvandenBrink | (Wegenaanleg: de voorbereiding van de mobiliteitsexplosie.) | 1 | |
7 jul 2006 06:57 | Overslag spoor weg.jpg (bestand) | 154 kB | DvandenBrink | (Overzicht van de overslag van chemicaliƫn nabij de spoorhaven Helmond omstreeks 1935.) | 1 | |
7 jul 2006 06:56 | Zware stoomlocomotief.jpg (bestand) | 113 kB | DvandenBrink | (Voor de zware kolentreinen vanuit Limburg naar het noorden van het land hadden de Nederlandse Spoorwegen in de jaren twintig zware stoomlocomotieven in dienst genomen.) | 1 | |
7 jul 2006 06:56 | Ford t bussen.jpg (bestand) | 142 kB | DvandenBrink | (Ford-T bussen van A. de Jong, Werkhoven, 1924.) | 1 | |
7 jul 2006 06:55 | Verkeerstelling 1940.jpg (bestand) | 102 kB | DvandenBrink | (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coƶrdinatie en planning. Om inzicht te verkrijgen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eertste in 1908. Aanvankelijk op beperkte schaal, maar ) | 1 |
Eerste pagina |
Vorige pagina |
Volgende pagina |
Laatste pagina |