Bestandslijst

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Bestandslijst

afl.Datum Naam Miniatuur Grootte (bytes) Gebruiker Beschrijving Versies
5 jul 2006 11:24Ford t.jpg (bestand)50 kBDvandenBrink (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.)1
5 jul 2006 10:45Ford dealer.jpg (bestand)116 kBDvandenBrink (Ford dealer begin twintigste eeuw. )1
5 jul 2006 10:45Ford tt.jpg (bestand)200 kBDvandenBrink (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.)1
5 jul 2006 10:44Cyclecar chalmers six.jpg (bestand)112 kBDvandenBrink (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 )1
5 jul 2006 10:44Laden elektrische auto.jpg (bestand)37 kBDvandenBrink (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. )1
5 jul 2006 10:44Foto ford fabriek.jpg (bestand)202 kBDvandenBrink (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriƫn van de T-Ford op het onderstel zakken.)1
5 jul 2006 10:43Tekening ford fabriek.jpg (bestand)185 kBDvandenBrink (Opengewerkte tekening van een fabriek van Henry Ford in Detroit. Ford was de eerste die de lopende band in de autoindustrie toepaste. )1
5 jul 2006 10:43Henry ford.jpg (bestand)70 kBDvandenBrink (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.)1
5 jul 2006 10:42Mercedes benz ambulance.jpg (bestand)131 kBDvandenBrink (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.)1
5 jul 2006 10:42Benz bus 1895.jpg (bestand)200 kBDvandenBrink (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.)1
5 jul 2006 10:42Benz 1891.jpg (bestand)198 kBDvandenBrink (Straatbeeld met een Benz uit 1891.)1
5 jul 2006 10:41Darrack op sleeptouw.jpg (bestand)167 kBDvandenBrink (Darrack op sleeptouw.)1
5 jul 2006 10:40Darrack 1908.jpg (bestand)218 kBDvandenBrink (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.)1
5 jul 2006 10:40Technisch bijblad kampioen.jpg (bestand)71 kBDvandenBrink (Technische tekening van een wisselkast uit het Technisch Bijblad van De Kampioen (1906).)1
5 jul 2006 10:40Fongers rijschool.jpg (bestand)72 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.)1
4 jul 2006 16:04Stand spijker.jpg (bestand)300 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand Spijker.)1
4 jul 2006 16:03Spyker 1902.jpg (bestand)162 kBDvandenBrink (De Spyker 1902, de eerste vierwielaangedreven automobiel ter wereld met een benzinemotor. Het was tevens de eerste auto met een zescilinder en remmen op alle vier de wielen.)1
4 jul 2006 16:01Jacob en hendrik spyker.jpg (bestand)174 kBDvandenBrink (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.)1
4 jul 2006 16:00Spyker reclame briefkaart.jpg (bestand)92 kBDvandenBrink (Spyker reclame briefkaart van omstreeks 1907.)1
4 jul 2006 16:00Anwb de kampioen fietstoerisme.jpg (bestand)292 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Per fiets naar Parijs, vice-versa. Boulevard St. Denis, Paris.)1
4 jul 2006 15:59Stand anwb.jpg (bestand)106 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand A.N.W.B., Toeristenbond voor Nederland.)1
4 jul 2006 15:59Anwb autokampioen 1935 europa.jpg (bestand)261 kBDvandenBrink (Uit de Autokampioen van 12 januari 1935: De diverse routes naar de Rallye Monte Carlo 1935. De route zoeken als voortrekkers door streken waar geen zorgzame A.N.W.B. voor veilige wegwijzers heeft gezorgd.)1
4 jul 2006 15:58Elektrische reinigingsmachine.jpg (bestand)70 kBDvandenBrink (Elektrische reinigingsmachine. Het voorste gedeelte kon afgekoppeld worden en voor een willekeurig rijtuig worden gespannen.)1
4 jul 2006 15:58Taxivloot amsterdam.jpg (bestand)22 kBDvandenBrink (Aandeel van benzine en elektrisch aangedreven taxi's in de vloot van Atax tussen 1910 en 1927.)1
4 jul 2006 15:57Elektrische taxi atax.jpg (bestand)67 kBDvandenBrink (Elektrische taxi van de tweede generatie van de Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij (Atax).)1
4 jul 2006 15:57Paarden in berlijnse taxivloot.jpg (bestand)43 kBDvandenBrink (Vervanging van paarden in de Berlijnse taxivloot tussen 1903 en 1914.)1
4 jul 2006 15:57Paarden in londense taxivloot.jpg (bestand)44 kBDvandenBrink (Vervanging van paarden in de Londense taxivloot tussen 1903 en 1914.)1
4 jul 2006 15:56Paarden in parijse taxivloot.jpg (bestand)50 kBDvandenBrink (Vervanging van paarden in de Parijse taxivloot tussen 1898 en 1914.)1
4 jul 2006 15:56Eysink brochure.jpg (bestand)77 kBDvandenBrink (Eysink Automobiel 8 P.K. brochure.)1
4 jul 2006 15:55Toeren met een spyker.jpg (bestand)177 kBDvandenBrink (Een mooie rit door de natuur in een Spyker uit omstreeks 1906.)1
4 jul 2006 15:55Regelmatigheidsrit nac.jpg (bestand)101 kBDvandenBrink (Regelmatigheidsrit der Ned. Automobiel-Club, Utrecht-Zwolle-Groningen. De eerste van de 32 vertrokken auto's arriveerde 4 uur, 21 minuten en 40 seconden na vertrek met zijn open Spyker-wagen te Groningen.)1
4 jul 2006 15:52Eysink uit 1911.jpg (bestand)41 kBDvandenBrink (Een zeer fraaie Eysink 10/12 HP uit 1911.)1
4 jul 2006 15:51Eysink op de motor.jpg (bestand)135 kBDvandenBrink (De heer Eysink beklimt in den Holland-Engeland-Rit in 1913 foutloos den beruchten 'Kop-Hill' en won den allereersten 'Motor-Beker' voor de beste prestatie van een Nederlander in het buitenland.)1
4 jul 2006 15:50Eugen benz.jpg (bestand)198 kBDvandenBrink (Eugen Benz, zoon van autopionier Karl Benz, aan het stuur van de Benz race wagen uit 1899.)1
4 jul 2006 15:49Jochie achterop spyker.jpg (bestand)97 kBDvandenBrink (Jochie achterop een Spyker omstreeks 1910/1911.)1
4 jul 2006 15:49Spyker racewagen uit 1903.jpg (bestand)200 kBDvandenBrink (Een vierwielaangedreven zes-cylinder Spyker racewagen uit 1903.)1
4 jul 2006 15:48Gouden koets.JPG (bestand)41 kBDvandenBrink (De befaamde gouden koets is eveneens een werkstuk van de Spyker Rijtuigfabriek geweest. De Gebroeders Spijker en 12 man personeel hebben er 1,5 jaar lang dag en nacht aan gewerkt.)1
3 jul 2006 18:00Chevrolet ad 59.jpg (bestand)206 kBDvandenBrink 1
3 jul 2006 17:44Spyker 002.jpg (bestand)387 kBDvandenBrink 1
3 jul 2006 17:33Paardentram 001.jpg (bestand)68 kBDvandenBrink 1
3 jul 2006 17:22Garage 001.jpg (bestand)47 kBDvandenBrink 1
28 jun 2006 12:20Bermtoerisme 001.jpg (bestand)286 kBDvandenBrink 1
28 jun 2006 12:20Parkeerproblematiek 001.jpg (bestand)220 kBDvandenBrink 1
13 jun 2006 14:21Arts en auto 001.jpg (bestand)222 kBDvandenBrink (Arts en auto)1
13 jun 2006 14:20Autotechniek 001.jpg (bestand)116 kBDvandenBrink (Autotechniek (DKW))1
13 jun 2006 14:20Spyker 001.jpg (bestand)256 kBDvandenBrink (Spyker)1
13 jun 2006 14:19Autorijden avontuur 001.jpg (bestand)88 kBDvandenBrink (Autorijden een avontuur)1
13 jun 2006 13:56Een technisch avontuur 001.jpg (bestand)180 kBDvandenBrink (Autorijden werd al snel door velen gezien als een ideale vorm van ontspanning die het de stadsmens mogelijk maakte om op avontuur te gaan in de natuur; toeren werd dat genoemd.)1
13 jun 2006 13:55Rally Parijs Amsterdam 002.jpg (bestand)122 kBDvandenBrink (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op)1
13 jun 2006 13:53Rally Parijs Amsterdam 001.jpg (bestand)119 kBDvandenBrink (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op)1

Eerste pagina
Eerste pagina
Laatste pagina
Laatste pagina