Bestandslijst
Van Techniek in Nederland
Datum | Naam | Miniatuur | Grootte (bytes) | Gebruiker | Beschrijving | Versies |
---|---|---|---|---|---|---|
5 jul 2006 11:24 | Ford t.jpg (bestand) | 50 kB | DvandenBrink | (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.) | 1 | |
5 jul 2006 10:45 | Ford dealer.jpg (bestand) | 116 kB | DvandenBrink | (Ford dealer begin twintigste eeuw. ) | 1 | |
5 jul 2006 10:45 | Ford tt.jpg (bestand) | 200 kB | DvandenBrink | (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.) | 1 | |
5 jul 2006 10:44 | Cyclecar chalmers six.jpg (bestand) | 112 kB | DvandenBrink | (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 ) | 1 | |
5 jul 2006 10:44 | Laden elektrische auto.jpg (bestand) | 37 kB | DvandenBrink | (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. ) | 1 | |
5 jul 2006 10:44 | Foto ford fabriek.jpg (bestand) | 202 kB | DvandenBrink | (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriƫn van de T-Ford op het onderstel zakken.) | 1 | |
5 jul 2006 10:43 | Tekening ford fabriek.jpg (bestand) | 185 kB | DvandenBrink | (Opengewerkte tekening van een fabriek van Henry Ford in Detroit. Ford was de eerste die de lopende band in de autoindustrie toepaste. ) | 1 | |
5 jul 2006 10:43 | Henry ford.jpg (bestand) | 70 kB | DvandenBrink | (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.) | 1 | |
5 jul 2006 10:42 | Mercedes benz ambulance.jpg (bestand) | 131 kB | DvandenBrink | (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.) | 1 | |
5 jul 2006 10:42 | Benz bus 1895.jpg (bestand) | 200 kB | DvandenBrink | (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.) | 1 | |
5 jul 2006 10:42 | Benz 1891.jpg (bestand) | 198 kB | DvandenBrink | (Straatbeeld met een Benz uit 1891.) | 1 | |
5 jul 2006 10:41 | Darrack op sleeptouw.jpg (bestand) | 167 kB | DvandenBrink | (Darrack op sleeptouw.) | 1 | |
5 jul 2006 10:40 | Darrack 1908.jpg (bestand) | 218 kB | DvandenBrink | (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.) | 1 | |
5 jul 2006 10:40 | Technisch bijblad kampioen.jpg (bestand) | 71 kB | DvandenBrink | (Technische tekening van een wisselkast uit het Technisch Bijblad van De Kampioen (1906).) | 1 | |
5 jul 2006 10:40 | Fongers rijschool.jpg (bestand) | 72 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.) | 1 | |
4 jul 2006 16:04 | Stand spijker.jpg (bestand) | 300 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand Spijker.) | 1 | |
4 jul 2006 16:03 | Spyker 1902.jpg (bestand) | 162 kB | DvandenBrink | (De Spyker 1902, de eerste vierwielaangedreven automobiel ter wereld met een benzinemotor. Het was tevens de eerste auto met een zescilinder en remmen op alle vier de wielen.) | 1 | |
4 jul 2006 16:01 | Jacob en hendrik spyker.jpg (bestand) | 174 kB | DvandenBrink | (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.) | 1 | |
4 jul 2006 16:00 | Spyker reclame briefkaart.jpg (bestand) | 92 kB | DvandenBrink | (Spyker reclame briefkaart van omstreeks 1907.) | 1 | |
4 jul 2006 16:00 | Anwb de kampioen fietstoerisme.jpg (bestand) | 292 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Per fiets naar Parijs, vice-versa. Boulevard St. Denis, Paris.) | 1 | |
4 jul 2006 15:59 | Stand anwb.jpg (bestand) | 106 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand A.N.W.B., Toeristenbond voor Nederland.) | 1 | |
4 jul 2006 15:59 | Anwb autokampioen 1935 europa.jpg (bestand) | 261 kB | DvandenBrink | (Uit de Autokampioen van 12 januari 1935: De diverse routes naar de Rallye Monte Carlo 1935. De route zoeken als voortrekkers door streken waar geen zorgzame A.N.W.B. voor veilige wegwijzers heeft gezorgd.) | 1 | |
4 jul 2006 15:58 | Elektrische reinigingsmachine.jpg (bestand) | 70 kB | DvandenBrink | (Elektrische reinigingsmachine. Het voorste gedeelte kon afgekoppeld worden en voor een willekeurig rijtuig worden gespannen.) | 1 | |
4 jul 2006 15:58 | Taxivloot amsterdam.jpg (bestand) | 22 kB | DvandenBrink | (Aandeel van benzine en elektrisch aangedreven taxi's in de vloot van Atax tussen 1910 en 1927.) | 1 | |
4 jul 2006 15:57 | Elektrische taxi atax.jpg (bestand) | 67 kB | DvandenBrink | (Elektrische taxi van de tweede generatie van de Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij (Atax).) | 1 | |
4 jul 2006 15:57 | Paarden in berlijnse taxivloot.jpg (bestand) | 43 kB | DvandenBrink | (Vervanging van paarden in de Berlijnse taxivloot tussen 1903 en 1914.) | 1 | |
4 jul 2006 15:57 | Paarden in londense taxivloot.jpg (bestand) | 44 kB | DvandenBrink | (Vervanging van paarden in de Londense taxivloot tussen 1903 en 1914.) | 1 | |
4 jul 2006 15:56 | Paarden in parijse taxivloot.jpg (bestand) | 50 kB | DvandenBrink | (Vervanging van paarden in de Parijse taxivloot tussen 1898 en 1914.) | 1 | |
4 jul 2006 15:56 | Eysink brochure.jpg (bestand) | 77 kB | DvandenBrink | (Eysink Automobiel 8 P.K. brochure.) | 1 | |
4 jul 2006 15:55 | Toeren met een spyker.jpg (bestand) | 177 kB | DvandenBrink | (Een mooie rit door de natuur in een Spyker uit omstreeks 1906.) | 1 | |
4 jul 2006 15:55 | Regelmatigheidsrit nac.jpg (bestand) | 101 kB | DvandenBrink | (Regelmatigheidsrit der Ned. Automobiel-Club, Utrecht-Zwolle-Groningen. De eerste van de 32 vertrokken auto's arriveerde 4 uur, 21 minuten en 40 seconden na vertrek met zijn open Spyker-wagen te Groningen.) | 1 | |
4 jul 2006 15:52 | Eysink uit 1911.jpg (bestand) | 41 kB | DvandenBrink | (Een zeer fraaie Eysink 10/12 HP uit 1911.) | 1 | |
4 jul 2006 15:51 | Eysink op de motor.jpg (bestand) | 135 kB | DvandenBrink | (De heer Eysink beklimt in den Holland-Engeland-Rit in 1913 foutloos den beruchten 'Kop-Hill' en won den allereersten 'Motor-Beker' voor de beste prestatie van een Nederlander in het buitenland.) | 1 | |
4 jul 2006 15:50 | Eugen benz.jpg (bestand) | 198 kB | DvandenBrink | (Eugen Benz, zoon van autopionier Karl Benz, aan het stuur van de Benz race wagen uit 1899.) | 1 | |
4 jul 2006 15:49 | Jochie achterop spyker.jpg (bestand) | 97 kB | DvandenBrink | (Jochie achterop een Spyker omstreeks 1910/1911.) | 1 | |
4 jul 2006 15:49 | Spyker racewagen uit 1903.jpg (bestand) | 200 kB | DvandenBrink | (Een vierwielaangedreven zes-cylinder Spyker racewagen uit 1903.) | 1 | |
4 jul 2006 15:48 | Gouden koets.JPG (bestand) | 41 kB | DvandenBrink | (De befaamde gouden koets is eveneens een werkstuk van de Spyker Rijtuigfabriek geweest. De Gebroeders Spijker en 12 man personeel hebben er 1,5 jaar lang dag en nacht aan gewerkt.) | 1 | |
3 jul 2006 18:00 | Chevrolet ad 59.jpg (bestand) | 206 kB | DvandenBrink | 1 | ||
3 jul 2006 17:44 | Spyker 002.jpg (bestand) | 387 kB | DvandenBrink | 1 | ||
3 jul 2006 17:33 | Paardentram 001.jpg (bestand) | 68 kB | DvandenBrink | 1 | ||
3 jul 2006 17:22 | Garage 001.jpg (bestand) | 47 kB | DvandenBrink | 1 | ||
28 jun 2006 12:20 | Bermtoerisme 001.jpg (bestand) | 286 kB | DvandenBrink | 1 | ||
28 jun 2006 12:20 | Parkeerproblematiek 001.jpg (bestand) | 220 kB | DvandenBrink | 1 | ||
13 jun 2006 14:21 | Arts en auto 001.jpg (bestand) | 222 kB | DvandenBrink | (Arts en auto) | 1 | |
13 jun 2006 14:20 | Autotechniek 001.jpg (bestand) | 116 kB | DvandenBrink | (Autotechniek (DKW)) | 1 | |
13 jun 2006 14:20 | Spyker 001.jpg (bestand) | 256 kB | DvandenBrink | (Spyker) | 1 | |
13 jun 2006 14:19 | Autorijden avontuur 001.jpg (bestand) | 88 kB | DvandenBrink | (Autorijden een avontuur) | 1 | |
13 jun 2006 13:56 | Een technisch avontuur 001.jpg (bestand) | 180 kB | DvandenBrink | (Autorijden werd al snel door velen gezien als een ideale vorm van ontspanning die het de stadsmens mogelijk maakte om op avontuur te gaan in de natuur; toeren werd dat genoemd.) | 1 | |
13 jun 2006 13:55 | Rally Parijs Amsterdam 002.jpg (bestand) | 122 kB | DvandenBrink | (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op) | 1 | |
13 jun 2006 13:53 | Rally Parijs Amsterdam 001.jpg (bestand) | 119 kB | DvandenBrink | (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op) | 1 |
Eerste pagina |
Vorige pagina |
Volgende pagina |
Laatste pagina |