Alle openbare logboeken
Van Techniek in Nederland
(Nieuwste | Oudste) (50 nieuwere) (50 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.- 5 jul 2006 10:41 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Darrack op sleeptouw.jpg" geüpload (Darrack op sleeptouw.)
- 5 jul 2006 10:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Darrack 1908.jpg" geüpload (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.)
- 5 jul 2006 10:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Technisch bijblad kampioen.jpg" geüpload (Technische tekening van een wisselkast uit het Technisch Bijblad van De Kampioen (1906).)
- 5 jul 2006 10:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fongers rijschool.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.)
- 4 jul 2006 16:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stand spijker.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand Spijker.)
- 4 jul 2006 16:03 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker 1902.jpg" geüpload (De Spyker 1902, de eerste vierwielaangedreven automobiel ter wereld met een benzinemotor. Het was tevens de eerste auto met een zescilinder en remmen op alle vier de wielen.)
- 4 jul 2006 16:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Jacob en hendrik spyker.jpg" geüpload (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.)
- 4 jul 2006 16:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker reclame briefkaart.jpg" geüpload (Spyker reclame briefkaart van omstreeks 1907.)
- 4 jul 2006 16:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb de kampioen fietstoerisme.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Per fiets naar Parijs, vice-versa. Boulevard St. Denis, Paris.)
- 4 jul 2006 15:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stand anwb.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand A.N.W.B., Toeristenbond voor Nederland.)
- 4 jul 2006 15:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb autokampioen 1935 europa.jpg" geüpload (Uit de Autokampioen van 12 januari 1935: De diverse routes naar de Rallye Monte Carlo 1935. De route zoeken als voortrekkers door streken waar geen zorgzame A.N.W.B. voor veilige wegwijzers heeft gezorgd.)
- 4 jul 2006 15:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Elektrische reinigingsmachine.jpg" geüpload (Elektrische reinigingsmachine. Het voorste gedeelte kon afgekoppeld worden en voor een willekeurig rijtuig worden gespannen.)
- 4 jul 2006 15:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Taxivloot amsterdam.jpg" geüpload (Aandeel van benzine en elektrisch aangedreven taxi's in de vloot van Atax tussen 1910 en 1927.)
- 4 jul 2006 15:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Elektrische taxi atax.jpg" geüpload (Elektrische taxi van de tweede generatie van de Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij (Atax).)
- 4 jul 2006 15:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paarden in berlijnse taxivloot.jpg" geüpload (Vervanging van paarden in de Berlijnse taxivloot tussen 1903 en 1914.)
- 4 jul 2006 15:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paarden in londense taxivloot.jpg" geüpload (Vervanging van paarden in de Londense taxivloot tussen 1903 en 1914.)
- 4 jul 2006 15:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paarden in parijse taxivloot.jpg" geüpload (Vervanging van paarden in de Parijse taxivloot tussen 1898 en 1914.)
- 4 jul 2006 15:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eysink brochure.jpg" geüpload (Eysink Automobiel 8 P.K. brochure.)
- 4 jul 2006 15:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Toeren met een spyker.jpg" geüpload (Een mooie rit door de natuur in een Spyker uit omstreeks 1906.)
- 4 jul 2006 15:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Regelmatigheidsrit nac.jpg" geüpload (Regelmatigheidsrit der Ned. Automobiel-Club, Utrecht-Zwolle-Groningen. De eerste van de 32 vertrokken auto's arriveerde 4 uur, 21 minuten en 40 seconden na vertrek met zijn open Spyker-wagen te Groningen.)
- 4 jul 2006 15:52 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eysink uit 1911.jpg" geüpload (Een zeer fraaie Eysink 10/12 HP uit 1911.)
- 4 jul 2006 15:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eysink op de motor.jpg" geüpload (De heer Eysink beklimt in den Holland-Engeland-Rit in 1913 foutloos den beruchten 'Kop-Hill' en won den allereersten 'Motor-Beker' voor de beste prestatie van een Nederlander in het buitenland.)
- 4 jul 2006 15:50 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eugen benz.jpg" geüpload (Eugen Benz, zoon van autopionier Karl Benz, aan het stuur van de Benz race wagen uit 1899.)
- 4 jul 2006 15:49 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Jochie achterop spyker.jpg" geüpload (Jochie achterop een Spyker omstreeks 1910/1911.)
- 4 jul 2006 15:49 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker racewagen uit 1903.jpg" geüpload (Een vierwielaangedreven zes-cylinder Spyker racewagen uit 1903.)
- 4 jul 2006 15:48 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Gouden koets.JPG" geüpload (De befaamde gouden koets is eveneens een werkstuk van de Spyker Rijtuigfabriek geweest. De Gebroeders Spijker en 12 man personeel hebben er 1,5 jaar lang dag en nacht aan gewerkt.)
- 3 jul 2006 18:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Chevrolet ad 59.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 17:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Chevrolet ad 59.jpg"
- 3 jul 2006 17:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Chevrolet ad 59.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 17:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker 002.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 17:33 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paardentram 001.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 17:29 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fiets 001.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 17:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Garage 001.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 17:12 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 3 jul 2006 17:07 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 28 jun 2006 15:48 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 28 jun 2006 12:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Bermtoerisme 001.jpg" geüpload
- 28 jun 2006 12:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Parkeerproblematiek 001.jpg" geüpload
- 27 jun 2006 16:45 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 14 jun 2006 16:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Electronische auto's als locaal superschone voertuigen" (De inhoud was: 'filler')
- 14 jun 2006 16:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Stadsauto's" (De inhoud was: 'filler')
- 14 jun 2006 16:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Fietssnelweg" (De inhoud was: 'filler')
- 14 jun 2006 16:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Veilige fietspaden" (De inhoud was: 'filler')
- 13 jun 2006 14:21 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Arts en auto 001.jpg" geüpload (Arts en auto)
- 13 jun 2006 14:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autotechniek 001.jpg" geüpload (Autotechniek (DKW))
- 13 jun 2006 14:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker 001.jpg" geüpload (Spyker)
- 13 jun 2006 14:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autorijden avontuur 001.jpg" geüpload (Autorijden een avontuur)
- 13 jun 2006 13:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Een technisch avontuur 001.jpg" geüpload (Autorijden werd al snel door velen gezien als een ideale vorm van ontspanning die het de stadsmens mogelijk maakte om op avontuur te gaan in de natuur; toeren werd dat genoemd.)
- 13 jun 2006 13:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Rally Parijs Amsterdam 002.jpg" geüpload (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op)
- 13 jun 2006 13:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Rally Parijs Amsterdam 001.jpg" geüpload (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op)