Bestandslijst

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Bestandslijst

afl.Datum Naam Miniatuur Grootte (bytes) Gebruiker Beschrijving Versies
6 jul 2006 12:53Pompstation.jpg (bestand)84 kBDvandenBrink (Afrekenen bij het pompstation. )1
6 jul 2006 12:36Shell pomp garage.jpg (bestand)114 kBDvandenBrink (Shellpomp met Ford-garage in de dertiger jaren. )1
6 jul 2006 12:35Grafiek artsen belasting.jpg (bestand)41 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: In de belasting vallende paarden en koetseiers van artsen.)1
5 jul 2006 17:26Rembrandtsplein.jpg (bestand)240 kBDvandenBrink 1
5 jul 2006 17:26Gasgenerator.jpg (bestand)140 kBDvandenBrink 1
5 jul 2006 17:26Fiets 001.jpg (bestand)217 kBDvandenBrink 2
5 jul 2006 17:26Bromfiets.jpg (bestand)178 kBDvandenBrink 1
5 jul 2006 16:53Incrementele ontwikkelingen.gif (bestand)874 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de auto is een evolutionair proces. Deze animatie geeft de ontwikkeling van de auto vanuit design perspectief weer. In dit geval Ford, een merk dat al vanaf het begin van de 20e eeuw auto's massaproduceert.)1
5 jul 2006 15:46Wegen 001.jpg (bestand)252 kBDvandenBrink (In 1927 werd het eerste rijkswegenplan gepresenteerd.)1
5 jul 2006 15:44Verkeerstelling 001.jpg (bestand)102 kBDvandenBrink (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coördinatie en planning. Om inzicht te verkrigen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eerste in 1908. Aanvankelijk vonden deze op beperkte sch)1
5 jul 2006 15:42Productie daf.jpg (bestand)160 kBDvandenBrink (DAF opende in 1967 een nieuwe nevenvestiging in Born, geheel gericht op de productie en assemblage van personenwagens. Deze waren alle voorzien van een variomatic-aandrijving.)1
5 jul 2006 15:40Matrixborden.jpg (bestand)188 kBDvandenBrink (In de laatste decennia van de 20e eeuw kwam het accent in het beleid steeds meer te liggen op betere verkeersgeleiding om zo de bestaande capaciteit van autosnelwegen beter te kunnen benutten. Zo verschenen begin jaren tachtig portalen met matrixborden. D)1
5 jul 2006 15:35Verkeerstuinen 001.jpg (bestand)199 kBDvandenBrink (Op diverse plaatsen in het land ontstonden na de Tweede Wereldoorlog zogeheten verkeerstuinen, waar de jeugd spelenderwijs en in beschutte omgeving de regels van het verkeer leerde kennen. Aanvankelijk waren deze tuinen vrij eenvoudig van opzet, zoals dez)1
5 jul 2006 15:32Anwb opvoeding 001.jpg (bestand)148 kBDvandenBrink (De toenemende verkeersintensiteit en -diversiteit vroeg niet alleen om regels en voorschriften, maar ook om een gedragsverandering en -beïvloeding. Vooral de jeugs was een belangrijke doelgroep en moest als medeweggebruiker, onder meer als fietser, leren)1
5 jul 2006 14:40Spoorwegen.gif (bestand)48 kBDvandenBrink (Ontwikkeling van het spoorwegnet tussen 1860 en 1970.)1
5 jul 2006 12:22Ford ad 001.jpg (bestand)144 kBDvandenBrink (De roep van organisaties zoals de ANWB om een kleinere gezinsauto, zowel geschikt voor vrijetijdsbesteding als voor zakelijk gebruik, werd steeds luider in de eerste decennia van de twintigste eeuw. Ford speelde hier zeer succesvol op in. In deze reclame )1
5 jul 2006 12:21T-ford 001.jpg (bestand)232 kBDvandenBrink (De T-Ford betekende de doorbraak van de auto in Nederland na 1920. In 1924 waren er landelijk 31.000 auto's geregistreerd, waaronder een groot aantal T-Fords. Zij waren onder meer zo populair, omdat ze konden worden omgebouwd tot vrachtwagen of bus. Op de)1
5 jul 2006 11:24Ford t.jpg (bestand)50 kBDvandenBrink (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.)1
5 jul 2006 10:45Ford dealer.jpg (bestand)116 kBDvandenBrink (Ford dealer begin twintigste eeuw. )1
5 jul 2006 10:45Ford tt.jpg (bestand)200 kBDvandenBrink (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.)1
5 jul 2006 10:44Cyclecar chalmers six.jpg (bestand)112 kBDvandenBrink (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 )1
5 jul 2006 10:44Laden elektrische auto.jpg (bestand)37 kBDvandenBrink (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. )1
5 jul 2006 10:44Foto ford fabriek.jpg (bestand)202 kBDvandenBrink (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriën van de T-Ford op het onderstel zakken.)1
5 jul 2006 10:43Tekening ford fabriek.jpg (bestand)185 kBDvandenBrink (Opengewerkte tekening van een fabriek van Henry Ford in Detroit. Ford was de eerste die de lopende band in de autoindustrie toepaste. )1
5 jul 2006 10:43Henry ford.jpg (bestand)70 kBDvandenBrink (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.)1
5 jul 2006 10:42Mercedes benz ambulance.jpg (bestand)131 kBDvandenBrink (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.)1
5 jul 2006 10:42Benz bus 1895.jpg (bestand)200 kBDvandenBrink (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.)1
5 jul 2006 10:42Benz 1891.jpg (bestand)198 kBDvandenBrink (Straatbeeld met een Benz uit 1891.)1
5 jul 2006 10:41Darrack op sleeptouw.jpg (bestand)167 kBDvandenBrink (Darrack op sleeptouw.)1
5 jul 2006 10:40Darrack 1908.jpg (bestand)218 kBDvandenBrink (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.)1
5 jul 2006 10:40Technisch bijblad kampioen.jpg (bestand)71 kBDvandenBrink (Technische tekening van een wisselkast uit het Technisch Bijblad van De Kampioen (1906).)1
5 jul 2006 10:40Fongers rijschool.jpg (bestand)72 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.)1
4 jul 2006 16:04Stand spijker.jpg (bestand)300 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand Spijker.)1
4 jul 2006 16:03Spyker 1902.jpg (bestand)162 kBDvandenBrink (De Spyker 1902, de eerste vierwielaangedreven automobiel ter wereld met een benzinemotor. Het was tevens de eerste auto met een zescilinder en remmen op alle vier de wielen.)1
4 jul 2006 16:01Jacob en hendrik spyker.jpg (bestand)174 kBDvandenBrink (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.)1
4 jul 2006 16:00Spyker reclame briefkaart.jpg (bestand)92 kBDvandenBrink (Spyker reclame briefkaart van omstreeks 1907.)1
4 jul 2006 16:00Anwb de kampioen fietstoerisme.jpg (bestand)292 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Per fiets naar Parijs, vice-versa. Boulevard St. Denis, Paris.)1
4 jul 2006 15:59Stand anwb.jpg (bestand)106 kBDvandenBrink (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand A.N.W.B., Toeristenbond voor Nederland.)1
4 jul 2006 15:59Anwb autokampioen 1935 europa.jpg (bestand)261 kBDvandenBrink (Uit de Autokampioen van 12 januari 1935: De diverse routes naar de Rallye Monte Carlo 1935. De route zoeken als voortrekkers door streken waar geen zorgzame A.N.W.B. voor veilige wegwijzers heeft gezorgd.)1
4 jul 2006 15:58Elektrische reinigingsmachine.jpg (bestand)70 kBDvandenBrink (Elektrische reinigingsmachine. Het voorste gedeelte kon afgekoppeld worden en voor een willekeurig rijtuig worden gespannen.)1
4 jul 2006 15:58Taxivloot amsterdam.jpg (bestand)22 kBDvandenBrink (Aandeel van benzine en elektrisch aangedreven taxi's in de vloot van Atax tussen 1910 en 1927.)1
4 jul 2006 15:57Elektrische taxi atax.jpg (bestand)67 kBDvandenBrink (Elektrische taxi van de tweede generatie van de Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij (Atax).)1
4 jul 2006 15:57Paarden in berlijnse taxivloot.jpg (bestand)43 kBDvandenBrink (Vervanging van paarden in de Berlijnse taxivloot tussen 1903 en 1914.)1
4 jul 2006 15:57Paarden in londense taxivloot.jpg (bestand)44 kBDvandenBrink (Vervanging van paarden in de Londense taxivloot tussen 1903 en 1914.)1
4 jul 2006 15:56Paarden in parijse taxivloot.jpg (bestand)50 kBDvandenBrink (Vervanging van paarden in de Parijse taxivloot tussen 1898 en 1914.)1
4 jul 2006 15:56Eysink brochure.jpg (bestand)77 kBDvandenBrink (Eysink Automobiel 8 P.K. brochure.)1
4 jul 2006 15:55Toeren met een spyker.jpg (bestand)177 kBDvandenBrink (Een mooie rit door de natuur in een Spyker uit omstreeks 1906.)1
4 jul 2006 15:55Regelmatigheidsrit nac.jpg (bestand)101 kBDvandenBrink (Regelmatigheidsrit der Ned. Automobiel-Club, Utrecht-Zwolle-Groningen. De eerste van de 32 vertrokken auto's arriveerde 4 uur, 21 minuten en 40 seconden na vertrek met zijn open Spyker-wagen te Groningen.)1
4 jul 2006 15:52Eysink uit 1911.jpg (bestand)41 kBDvandenBrink (Een zeer fraaie Eysink 10/12 HP uit 1911.)1
4 jul 2006 15:51Eysink op de motor.jpg (bestand)135 kBDvandenBrink (De heer Eysink beklimt in den Holland-Engeland-Rit in 1913 foutloos den beruchten 'Kop-Hill' en won den allereersten 'Motor-Beker' voor de beste prestatie van een Nederlander in het buitenland.)1

Eerste pagina
Eerste pagina
Laatste pagina
Laatste pagina