Begeleiding en opvoeding van autotoeristen (tot 1940)

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 10: Regel 10:
  
  
Ten slotte was er nog het heikele rijden bij avond, dat hele debatten losmaakte over de al dan niet geldende wenselijkheid van het doven der lantaarns bij het naderen van een tegenligger. Hoewel de regionale pers over het algemeen zakelijk over de ongevallen met auto’s berichtte, schemerde hier en daar toch een ook uit het buitenland maar al te bekende weerstand tegen de auto door. In Staphorst, bijvoorbeeld, kon een automobilist doornen, spijkers en zelfs balken op zijn weg vinden. Vooral toen in de zomer van 1906 enkele ook in de landelijke pers breed uitgemeten [[Grafiek_verkeersdoden_nl.jpg|'''dodelijke ongevallen''']] plaatsvonden, was de publieke verontwaardiging groot. [[Noten H3#3-61|<sup>[61]</sup>]]  
+
Ten slotte was er nog het heikele rijden bij avond, dat hele debatten losmaakte over de al dan niet geldende wenselijkheid van het doven der lantaarns bij het naderen van een tegenligger. Hoewel de regionale pers over het algemeen zakelijk over de ongevallen met auto’s berichtte, schemerde hier en daar toch een ook uit het buitenland maar al te bekende weerstand tegen de auto door. In Staphorst, bijvoorbeeld, kon een automobilist doornen, spijkers en zelfs balken op zijn weg vinden. Vooral toen in de zomer van 1906 enkele ook in de landelijke pers breed uitgemeten [[:afbeelding:Grafiek_verkeersdoden_nl.jpg|'''dodelijke ongevallen''']] plaatsvonden, was de publieke verontwaardiging groot. [[Noten H3#3-61|<sup>[61]</sup>]]  
  
  

Versie op 17 jul 2006 17:37