Noten H2

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
 
Regel 69: Regel 69:
 
*<div id=2-81>[[De jaren vijftig: files en de mobiliteitsexplosie|[81]]] M.L.J. Dierikx en A.M.C.M. Bouwens, Op de drempel van de lucht; tachtig jaar Schiphol (Den Haag, 1997) 227, 268.</div>
 
*<div id=2-81>[[De jaren vijftig: files en de mobiliteitsexplosie|[81]]] M.L.J. Dierikx en A.M.C.M. Bouwens, Op de drempel van de lucht; tachtig jaar Schiphol (Den Haag, 1997) 227, 268.</div>
 
*<div id=2-82>[[De jaren vijftig: files en de mobiliteitsexplosie|[82]]] Statistiek van het binnenlands goederenvervoer 1973 (Zeist, 1974 ) 21 en idem 1991 (Zeist 1992) 25.</div>
 
*<div id=2-82>[[De jaren vijftig: files en de mobiliteitsexplosie|[82]]] Statistiek van het binnenlands goederenvervoer 1973 (Zeist, 1974 ) 21 en idem 1991 (Zeist 1992) 25.</div>
 +
*<div id=2-83>[[De jaren na 1976|[83]]] E.W.H. Caelen e.a., 'Autodiffusie Nederland in de twintigste eeuw; een gemeentelijke benadering van de ruimtelijke diffusietheorie' (werkstuk college Geschiedenis van Technologie en Innovatiesystemen 2, TU-Eindhoven, Faculteit TM, februari 2001).</div>
 
*<div id=2-84>[[De jaren na 1976|[84]]] Jongma, Geschiedenis van het Nederlandse wegvervoer, 76-102, 171-184. Het aandeel van het wegverkeer in het internationale goederentransport nam tussen 1975 en 1985 (uitgedrukt in vervoerde tonnen) toe van 23 naar 32 %, terwijl de trein in het laatste jaar slechts een aandeel had van 6 %. De groei van het autovervoer ging geheel ten koste van de binnenvaart, dat van 72 % in 1975 terugviel naar 62 % in 1985 (ib., 184); Aart Camijn, Wegvervoer, een grensverleggende activiteit. 50 jaar Stichting NIWO, Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie (z.p. 1996), passim; 1899 - 1994. Vijfennegentig jaren statistiek in tijdreeksen, 104, 108.</div>
 
*<div id=2-84>[[De jaren na 1976|[84]]] Jongma, Geschiedenis van het Nederlandse wegvervoer, 76-102, 171-184. Het aandeel van het wegverkeer in het internationale goederentransport nam tussen 1975 en 1985 (uitgedrukt in vervoerde tonnen) toe van 23 naar 32 %, terwijl de trein in het laatste jaar slechts een aandeel had van 6 %. De groei van het autovervoer ging geheel ten koste van de binnenvaart, dat van 72 % in 1975 terugviel naar 62 % in 1985 (ib., 184); Aart Camijn, Wegvervoer, een grensverleggende activiteit. 50 jaar Stichting NIWO, Nationale en Internationale Wegvervoer Organisatie (z.p. 1996), passim; 1899 - 1994. Vijfennegentig jaren statistiek in tijdreeksen, 104, 108.</div>
 
*<div id=2-85>[[De jaren na 1976|[85]]] De Overgangsprocedure in het verkeer; Preadviezen van de voordrachten voor het tweedaags symposium, 11 en 18 september 1969 (z.p., z.j. [Den Haag 1969]) 112, 128-129.</div>
 
*<div id=2-85>[[De jaren na 1976|[85]]] De Overgangsprocedure in het verkeer; Preadviezen van de voordrachten voor het tweedaags symposium, 11 en 18 september 1969 (z.p., z.j. [Den Haag 1969]) 112, 128-129.</div>

Huidige versie van 14 jul 2006 om 11:34