Snacks met een hoge voedingswaarde

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 3: Regel 3:
 
In de jaren tachtig deed zich een nieuwe ontwikkeling voor. Aangezien [[Snacks; van tussendoortjes naar graascultuur|'''marktonderzoek''']] had uitgewezen dat het aantal hoofdmaaltijden per dag afnam en het aantal momenten waarop werd gegeten groeide, veronderstelde Unilever dat er een grote markt was voor snackfood met een hoge(re) voedingswaarde.  
 
In de jaren tachtig deed zich een nieuwe ontwikkeling voor. Aangezien [[Snacks; van tussendoortjes naar graascultuur|'''marktonderzoek''']] had uitgewezen dat het aantal hoofdmaaltijden per dag afnam en het aantal momenten waarop werd gegeten groeide, veronderstelde Unilever dat er een grote markt was voor snackfood met een hoge(re) voedingswaarde.  
  
Marktonderzoek wees verder ook uit dat consumenten steeds meer belang hechtten aan [[Biotechnology en functional foods|'''gezond en natuurlijk voedsel''']]. Deze consumentenvoorkeuren brachten Unilever tot het besluit het concept van snackfood te combineren met de eis van gezond en natuurlijk voedsel. Het concept van de [[begrippenlijst#Wholesome|wholesome]] snack was het resultaat. In 1984 werd de internationale Wholesome Snack Working Group opgericht om dit concept verder uit te werken en in te vullen.[[Noten TIN20-3-H9#9-42|<sup>[42]</sup>]]  
+
Marktonderzoek wees verder ook uit dat consumenten steeds meer belang hechtten aan [[Biotechnologie en functional foods|'''gezond en natuurlijk voedsel''']]. Deze consumentenvoorkeuren brachten Unilever tot het besluit het concept van snackfood te combineren met de eis van gezond en natuurlijk voedsel. Het concept van de [[begrippenlijst#Wholesome|wholesome]] snack was het resultaat. In 1984 werd de internationale Wholesome Snack Working Group opgericht om dit concept verder uit te werken en in te vullen.[[Noten TIN20-3-H9#9-42|<sup>[42]</sup>]]  
  
Marktonderzoek wees ten slotte ook nog uit dat consumenten ziekte in toenemende mate in verband brachten met [Onbehagen onder consumenten over de samenstelling van voedsel|'''voeding en voedingssamenstelling''']]. Voedingsmiddelen die consumenten in Engeland, Italië en Nederland als ‘very wholesome’ beschouwden omdat ze [[Conserveermiddelen, antioxidanten en andere additieven|'''geen chemische additieven, kleurstoffen, conserveermiddelen''']] en niet te veel (dierlijk)vet, suiker en zout bevatten, waren yoghurt, vers fruit, verse groenten en honing. De studiegroep meende dat [[Begrippenlijst#Wholesome|wholesome]] snacks gebaseerd op een mix van deze producten een warm onthaal op de markt zouden krijgen.[[Noten TIN20-3-H9#9-43|<sup>[43]</sup>]]  
+
Marktonderzoek wees ten slotte ook nog uit dat consumenten ziekte in toenemende mate in verband brachten met [[Onbehagen onder consumenten over de samenstelling van voedsel|'''voeding en voedingssamenstelling''']]. Voedingsmiddelen die consumenten in Engeland, Italië en Nederland als ‘very wholesome’ beschouwden omdat ze [[Conserveermiddelen, antioxidanten en andere additieven|'''geen chemische additieven, kleurstoffen, conserveermiddelen''']] en niet te veel (dierlijk)vet, suiker en zout bevatten, waren yoghurt, vers fruit, verse groenten en honing. De studiegroep meende dat [[Begrippenlijst#Wholesome|wholesome]] snacks gebaseerd op een mix van deze producten een warm onthaal op de markt zouden krijgen.[[Noten TIN20-3-H9#9-43|<sup>[43]</sup>]]  
  
  

Versie op 17 apr 2008 08:37