Snacks met een hoge voedingswaarde

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 11: Regel 11:
  
 
De [[Begrippenlijst#Heterogeen|heterogeniteit]] van de aan de snack te stellen eisen, was echter een probleem.  
 
De [[Begrippenlijst#Heterogeen|heterogeniteit]] van de aan de snack te stellen eisen, was echter een probleem.  
 
 
[[Afbeelding:05_G357_V_9_9.JPG|thumb|370px|left|Snacks worden onderworpen aan allerlei kwaliteitstesten en -controles om kwaliteit en houdbaarheid veilig te stellen.]]  
 
[[Afbeelding:05_G357_V_9_9.JPG|thumb|370px|left|Snacks worden onderworpen aan allerlei kwaliteitstesten en -controles om kwaliteit en houdbaarheid veilig te stellen.]]  
 
Ook was onduidelijk welke vorm de nieuwe snack zou moeten krijgen. Volgens Unilever Food & Drink Coordination zou de introductie van een gezonde wholesome snackreep op de reguliere snackmarkt moeilijk zijn omdat dit soort snacks buiten de reform- en gezondheidswinkels onbekend was. Bovendien varieerde de belangstelling voor wholesome food per land. Omdat Nederlandse consumenten geen duidelijke voorkeur hadden, was het maar de vraag of Unilever wel in Nederland, zoals in de Verenigde Staten en Engeland, een nieuwe wholesome snacklijn diende te introduceren. Bovendien had Calvé, net als de andere Unilever Food & Drinks-bedrijven, geen ervaring met de productie of de markt van candy bars.[[Noten TIN20-3-H9#9-44|<sup>[44]</sup>]]  
 
Ook was onduidelijk welke vorm de nieuwe snack zou moeten krijgen. Volgens Unilever Food & Drink Coordination zou de introductie van een gezonde wholesome snackreep op de reguliere snackmarkt moeilijk zijn omdat dit soort snacks buiten de reform- en gezondheidswinkels onbekend was. Bovendien varieerde de belangstelling voor wholesome food per land. Omdat Nederlandse consumenten geen duidelijke voorkeur hadden, was het maar de vraag of Unilever wel in Nederland, zoals in de Verenigde Staten en Engeland, een nieuwe wholesome snacklijn diende te introduceren. Bovendien had Calvé, net als de andere Unilever Food & Drinks-bedrijven, geen ervaring met de productie of de markt van candy bars.[[Noten TIN20-3-H9#9-44|<sup>[44]</sup>]]  

Versie op 17 apr 2008 08:38