Bestandslijst

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Bestandslijst

Datum opl.Naam Miniatuur Grootte (bytes) Gebruiker Beschrijving Versies
7 jul 2006 07:56Ford t bussen.jpg (bestand)142 kBDvandenBrink (Ford-T bussen van A. de Jong, Werkhoven, 1924.)1
5 jul 2006 11:45Ford tt.jpg (bestand)200 kBDvandenBrink (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.)1
5 jul 2006 11:44Foto ford fabriek.jpg (bestand)202 kBDvandenBrink (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriƫn van de T-Ford op het onderstel zakken.)1
13 jul 2006 14:37Frankrijk 1938.jpg (bestand)74 kBDvandenBrink (Mercedes (Silberpfeil) racewagen tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1938.)1
3 jul 2006 18:22Garage 001.jpg (bestand)47 kBDvandenBrink 1
5 jul 2006 18:26Gasgenerator.jpg (bestand)140 kBDvandenBrink 1
11 jul 2006 10:24Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg (bestand)180 kBDvandenBrink (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.)1
14 jul 2006 15:21Goederenspoortrein.jpg (bestand)111 kBDvandenBrink (Een containertrein op weg naar de terminal van Venlo Tradeport in 2004.)1
4 jul 2006 16:48Gouden koets.JPG (bestand)41 kBDvandenBrink (De befaamde gouden koets is eveneens een werkstuk van de Spyker Rijtuigfabriek geweest. De Gebroeders Spijker en 12 man personeel hebben er 1,5 jaar lang dag en nacht aan gewerkt.)1
6 jul 2006 13:35Grafiek artsen belasting.jpg (bestand)41 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: In de belasting vallende paarden en koetseiers van artsen.)1
7 jul 2006 15:51Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg (bestand)37 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923. )1
6 jul 2006 13:59Grafiek autodichtheid gemeenten.jpg (bestand)35 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: Autodichtheid gemiddelde kleinere en grotere gemeenten. )1
17 jul 2006 13:42Grafiek automatische transmissie.jpg (bestand)44 kBDvandenBrink (Grafiek van de productie van auto's met automatische transmissie in Europa. Bron: FEBIAC, www.febiac.be.)1
6 jul 2006 14:00Grafiek autos nederland.jpg (bestand)37 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: Aantal auto's (absoluut). )1
7 jul 2006 15:53Grafiek autosnelwegennet nl.jpg (bestand)45 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.)1
7 jul 2006 15:36Grafiek belaste paarden.jpg (bestand)61 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.)1
6 jul 2006 14:00Grafiek bnp per capita.jpg (bestand)29 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: BNP per capita. )1
7 jul 2006 15:54Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg (bestand)139 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.)1
7 jul 2006 15:36Grafiek goederenvervoer.jpg (bestand)96 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het goederenvervoer in Nederland, 1880-1993. De opkomst van de vrachtauto na 1920 is opvallend. De binnenvaart bleef echter belangrijk.)1
7 jul 2006 15:51Grafiek personenautodichtheid eu.jpg (bestand)93 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976. )1
7 jul 2006 15:52Grafiek personenautodichtheid nl.jpg (bestand)48 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote)1
6 jul 2006 13:54Grafiek prijzen brandstoffen.jpg (bestand)40 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: Prijzen motorbrandstoffen in guldens per 100 liter, inclusief BTW. )1
7 jul 2006 15:35Grafiek reizigersafstanden.jpg (bestand)51 kBDvandenBrink (Reizigersafstanden in km-groepen gewoon en forensenvervoer (maart 1940).)1
6 jul 2006 14:01Grafiek reizigerskilometers.jpg (bestand)55 kBDvandenBrink (Uit Automobilisme in Nederland: Verkeer in reizigerskilometers. )1
7 jul 2006 15:50Grafiek spoor en tramwegnet.jpg (bestand)77 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot)1
7 jul 2006 15:51Grafiek tram en busritten.jpg (bestand)42 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.)1
7 jul 2006 15:54Grafiek vergelijking autogebruik.jpg (bestand)34 kBDvandenBrink (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.)1
7 jul 2006 15:54Grafiek verkeersdoden nl.jpg (bestand)66 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.)1
6 jul 2006 14:00Grafiek verkeersongevallen.jpg (bestand)28 kBDvandenBrink (Verkeersongevallen )1
11 jul 2006 10:25Grafiek vervoer schiphol.jpg (bestand)98 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.)1
7 jul 2006 15:50Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg (bestand)75 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.)1
7 jul 2006 15:36Grafieken passagiersvervoer.jpg (bestand)59 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de passagiersvervoersprestaties in Nederland 1880-1998: 1) het openbaar vervoer in de periode 1880-1940 2) het particuliere vervoer in de periode 1880-1940 3) openbaar en particulier vervoer in de periode 1950-1998.)1
7 jul 2006 07:52Haven als transportknooppunt.jpg (bestand)96 kBDvandenBrink (De Rotterdamse haven vormt als transportknooppunt een belangrijke schakel in de transportketen. De mechanisering van de overslag was van cruciaal belang voor de daling van de transportkosten en indirect de groei van de wereldhandel. Bij deze stoomkraan op)1
5 jul 2006 11:43Henry ford.jpg (bestand)70 kBDvandenBrink (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.)1
6 jul 2006 13:54Hondenkar contra auto.jpg (bestand)100 kBDvandenBrink (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Hondenkar contra auto. )1
17 jul 2006 15:01Hummer h3.jpg (bestand)58 kBDvandenBrink (Hummer H3.)1
5 jul 2006 17:53Incrementele ontwikkelingen.gif (bestand)874 kBDvandenBrink (De ontwikkeling van de auto is een evolutionair proces. Deze animatie geeft de ontwikkeling van de auto vanuit design perspectief weer. In dit geval Ford, een merk dat al vanaf het begin van de 20e eeuw auto's massaproduceert.)1
4 jul 2006 17:01Jacob en hendrik spyker.jpg (bestand)174 kBDvandenBrink (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.)1
4 jul 2006 16:49Jochie achterop spyker.jpg (bestand)97 kBDvandenBrink (Jochie achterop een Spyker omstreeks 1910/1911.)1
11 jul 2006 10:24Koolschip op spoorwagon.jpg (bestand)166 kBDvandenBrink (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.)1
7 jul 2006 08:00Kreukelkokers met kabelsysteem.jpg (bestand)67 kBDvandenBrink (Bovenaanzicht van kreukelkokers met kabelsysteem, voor en na de botsing met een hindernis.)1
5 jul 2006 11:44Laden elektrische auto.jpg (bestand)37 kBDvandenBrink (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. )1
6 jul 2006 13:54Landauer contra auto.jpg (bestand)247 kBDvandenBrink (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Landauer contra auto. )1
6 jul 2006 13:57Massamotorisering amerika.jpg (bestand)166 kBDvandenBrink (Amerika op wielen; door de massaproductie motoriseerde het land snel. )1
5 jul 2006 16:40Matrixborden.jpg (bestand)188 kBDvandenBrink (In de laatste decennia van de 20e eeuw kwam het accent in het beleid steeds meer te liggen op betere verkeersgeleiding om zo de bestaande capaciteit van autosnelwegen beter te kunnen benutten. Zo verschenen begin jaren tachtig portalen met matrixborden. D)1
5 jul 2006 11:42Mercedes benz ambulance.jpg (bestand)131 kBDvandenBrink (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.)1
14 jul 2006 14:48Milieu luchtvervuiling knmi.jpg (bestand)262 kBDvandenBrink (Troposferische NO2 boven Europa op 13 oktober 2005, bron KNMI. Korte legenda kleuren: Blauw: lage concentratie stikstofdioxide; Grijs: geen metingen omdat wolken "in de weg" zaten; Rood: veel hogere concentratie stikstofdioxide.)1
13 jul 2006 15:12Ongelukjaren30.jpg (bestand)188 kBDvandenBrink (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.)1
14 jul 2006 08:34Ontwikkeling wegennet.gif (bestand)727 kBDvandenBrink (In het Rijkswegenplan van 1927 werd het bestaande wegennet onder de noemer van een nationaal plan gebracht en op basis daarvan werden verdere uitbreidingen gepland en tot in de jaren vijftig uitgevoerd. Vanaf de jaren dertig kwam er een nieuw type weg bij)1
7 jul 2006 07:57Overslag spoor weg.jpg (bestand)154 kBDvandenBrink (Overzicht van de overslag van chemicaliƫn nabij de spoorhaven Helmond omstreeks 1935.)1

Eerste pagina
Eerste pagina
Laatste pagina
Laatste pagina