Bestandslijst
Van Techniek in Nederland
Datum | Naam | Miniatuur | Grootte (bytes) | Gebruiker | Beschrijving | Versies |
---|---|---|---|---|---|---|
7 jul 2006 07:56 | Ford t bussen.jpg (bestand) | 142 kB | DvandenBrink | (Ford-T bussen van A. de Jong, Werkhoven, 1924.) | 1 | |
5 jul 2006 11:45 | Ford tt.jpg (bestand) | 200 kB | DvandenBrink | (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.) | 1 | |
5 jul 2006 11:44 | Foto ford fabriek.jpg (bestand) | 202 kB | DvandenBrink | (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriƫn van de T-Ford op het onderstel zakken.) | 1 | |
13 jul 2006 14:37 | Frankrijk 1938.jpg (bestand) | 74 kB | DvandenBrink | (Mercedes (Silberpfeil) racewagen tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1938.) | 1 | |
3 jul 2006 18:22 | Garage 001.jpg (bestand) | 47 kB | DvandenBrink | 1 | ||
5 jul 2006 18:26 | Gasgenerator.jpg (bestand) | 140 kB | DvandenBrink | 1 | ||
11 jul 2006 10:24 | Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg (bestand) | 180 kB | DvandenBrink | (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.) | 1 | |
14 jul 2006 15:21 | Goederenspoortrein.jpg (bestand) | 111 kB | DvandenBrink | (Een containertrein op weg naar de terminal van Venlo Tradeport in 2004.) | 1 | |
4 jul 2006 16:48 | Gouden koets.JPG (bestand) | 41 kB | DvandenBrink | (De befaamde gouden koets is eveneens een werkstuk van de Spyker Rijtuigfabriek geweest. De Gebroeders Spijker en 12 man personeel hebben er 1,5 jaar lang dag en nacht aan gewerkt.) | 1 | |
6 jul 2006 13:35 | Grafiek artsen belasting.jpg (bestand) | 41 kB | DvandenBrink | (Uit Automobilisme in Nederland: In de belasting vallende paarden en koetseiers van artsen.) | 1 | |
7 jul 2006 15:51 | Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg (bestand) | 37 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923. ) | 1 | |
6 jul 2006 13:59 | Grafiek autodichtheid gemeenten.jpg (bestand) | 35 kB | DvandenBrink | (Uit Automobilisme in Nederland: Autodichtheid gemiddelde kleinere en grotere gemeenten. ) | 1 | |
17 jul 2006 13:42 | Grafiek automatische transmissie.jpg (bestand) | 44 kB | DvandenBrink | (Grafiek van de productie van auto's met automatische transmissie in Europa. Bron: FEBIAC, www.febiac.be.) | 1 | |
6 jul 2006 14:00 | Grafiek autos nederland.jpg (bestand) | 37 kB | DvandenBrink | (Uit Automobilisme in Nederland: Aantal auto's (absoluut). ) | 1 | |
7 jul 2006 15:53 | Grafiek autosnelwegennet nl.jpg (bestand) | 45 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.) | 1 | |
7 jul 2006 15:36 | Grafiek belaste paarden.jpg (bestand) | 61 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.) | 1 | |
6 jul 2006 14:00 | Grafiek bnp per capita.jpg (bestand) | 29 kB | DvandenBrink | (Uit Automobilisme in Nederland: BNP per capita. ) | 1 | |
7 jul 2006 15:54 | Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg (bestand) | 139 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.) | 1 | |
7 jul 2006 15:36 | Grafiek goederenvervoer.jpg (bestand) | 96 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het goederenvervoer in Nederland, 1880-1993. De opkomst van de vrachtauto na 1920 is opvallend. De binnenvaart bleef echter belangrijk.) | 1 | |
7 jul 2006 15:51 | Grafiek personenautodichtheid eu.jpg (bestand) | 93 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976. ) | 1 | |
7 jul 2006 15:52 | Grafiek personenautodichtheid nl.jpg (bestand) | 48 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote) | 1 | |
6 jul 2006 13:54 | Grafiek prijzen brandstoffen.jpg (bestand) | 40 kB | DvandenBrink | (Uit Automobilisme in Nederland: Prijzen motorbrandstoffen in guldens per 100 liter, inclusief BTW. ) | 1 | |
7 jul 2006 15:35 | Grafiek reizigersafstanden.jpg (bestand) | 51 kB | DvandenBrink | (Reizigersafstanden in km-groepen gewoon en forensenvervoer (maart 1940).) | 1 | |
6 jul 2006 14:01 | Grafiek reizigerskilometers.jpg (bestand) | 55 kB | DvandenBrink | (Uit Automobilisme in Nederland: Verkeer in reizigerskilometers. ) | 1 | |
7 jul 2006 15:50 | Grafiek spoor en tramwegnet.jpg (bestand) | 77 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot) | 1 | |
7 jul 2006 15:51 | Grafiek tram en busritten.jpg (bestand) | 42 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.) | 1 | |
7 jul 2006 15:54 | Grafiek vergelijking autogebruik.jpg (bestand) | 34 kB | DvandenBrink | (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.) | 1 | |
7 jul 2006 15:54 | Grafiek verkeersdoden nl.jpg (bestand) | 66 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.) | 1 | |
6 jul 2006 14:00 | Grafiek verkeersongevallen.jpg (bestand) | 28 kB | DvandenBrink | (Verkeersongevallen ) | 1 | |
11 jul 2006 10:25 | Grafiek vervoer schiphol.jpg (bestand) | 98 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.) | 1 | |
7 jul 2006 15:50 | Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg (bestand) | 75 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.) | 1 | |
7 jul 2006 15:36 | Grafieken passagiersvervoer.jpg (bestand) | 59 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de passagiersvervoersprestaties in Nederland 1880-1998: 1) het openbaar vervoer in de periode 1880-1940 2) het particuliere vervoer in de periode 1880-1940 3) openbaar en particulier vervoer in de periode 1950-1998.) | 1 | |
7 jul 2006 07:52 | Haven als transportknooppunt.jpg (bestand) | 96 kB | DvandenBrink | (De Rotterdamse haven vormt als transportknooppunt een belangrijke schakel in de transportketen. De mechanisering van de overslag was van cruciaal belang voor de daling van de transportkosten en indirect de groei van de wereldhandel. Bij deze stoomkraan op) | 1 | |
5 jul 2006 11:43 | Henry ford.jpg (bestand) | 70 kB | DvandenBrink | (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.) | 1 | |
6 jul 2006 13:54 | Hondenkar contra auto.jpg (bestand) | 100 kB | DvandenBrink | (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Hondenkar contra auto. ) | 1 | |
17 jul 2006 15:01 | Hummer h3.jpg (bestand) | 58 kB | DvandenBrink | (Hummer H3.) | 1 | |
5 jul 2006 17:53 | Incrementele ontwikkelingen.gif (bestand) | 874 kB | DvandenBrink | (De ontwikkeling van de auto is een evolutionair proces. Deze animatie geeft de ontwikkeling van de auto vanuit design perspectief weer. In dit geval Ford, een merk dat al vanaf het begin van de 20e eeuw auto's massaproduceert.) | 1 | |
4 jul 2006 17:01 | Jacob en hendrik spyker.jpg (bestand) | 174 kB | DvandenBrink | (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.) | 1 | |
4 jul 2006 16:49 | Jochie achterop spyker.jpg (bestand) | 97 kB | DvandenBrink | (Jochie achterop een Spyker omstreeks 1910/1911.) | 1 | |
11 jul 2006 10:24 | Koolschip op spoorwagon.jpg (bestand) | 166 kB | DvandenBrink | (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.) | 1 | |
7 jul 2006 08:00 | Kreukelkokers met kabelsysteem.jpg (bestand) | 67 kB | DvandenBrink | (Bovenaanzicht van kreukelkokers met kabelsysteem, voor en na de botsing met een hindernis.) | 1 | |
5 jul 2006 11:44 | Laden elektrische auto.jpg (bestand) | 37 kB | DvandenBrink | (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. ) | 1 | |
6 jul 2006 13:54 | Landauer contra auto.jpg (bestand) | 247 kB | DvandenBrink | (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Landauer contra auto. ) | 1 | |
6 jul 2006 13:57 | Massamotorisering amerika.jpg (bestand) | 166 kB | DvandenBrink | (Amerika op wielen; door de massaproductie motoriseerde het land snel. ) | 1 | |
5 jul 2006 16:40 | Matrixborden.jpg (bestand) | 188 kB | DvandenBrink | (In de laatste decennia van de 20e eeuw kwam het accent in het beleid steeds meer te liggen op betere verkeersgeleiding om zo de bestaande capaciteit van autosnelwegen beter te kunnen benutten. Zo verschenen begin jaren tachtig portalen met matrixborden. D) | 1 | |
5 jul 2006 11:42 | Mercedes benz ambulance.jpg (bestand) | 131 kB | DvandenBrink | (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.) | 1 | |
14 jul 2006 14:48 | Milieu luchtvervuiling knmi.jpg (bestand) | 262 kB | DvandenBrink | (Troposferische NO2 boven Europa op 13 oktober 2005, bron KNMI. Korte legenda kleuren: Blauw: lage concentratie stikstofdioxide; Grijs: geen metingen omdat wolken "in de weg" zaten; Rood: veel hogere concentratie stikstofdioxide.) | 1 | |
13 jul 2006 15:12 | Ongelukjaren30.jpg (bestand) | 188 kB | DvandenBrink | (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.) | 1 | |
14 jul 2006 08:34 | Ontwikkeling wegennet.gif (bestand) | 727 kB | DvandenBrink | (In het Rijkswegenplan van 1927 werd het bestaande wegennet onder de noemer van een nationaal plan gebracht en op basis daarvan werden verdere uitbreidingen gepland en tot in de jaren vijftig uitgevoerd. Vanaf de jaren dertig kwam er een nieuw type weg bij) | 1 | |
7 jul 2006 07:57 | Overslag spoor weg.jpg (bestand) | 154 kB | DvandenBrink | (Overzicht van de overslag van chemicaliƫn nabij de spoorhaven Helmond omstreeks 1935.) | 1 |
Eerste pagina |
Vorige pagina |
Volgende pagina |
Laatste pagina |