Bestandslijst
Van Techniek in Nederland
Datum | Naam | Miniatuur | Grootte (bytes) | Gebruiker | Beschrijving | Versies |
---|---|---|---|---|---|---|
13 jul 2006 15:27 | Actieve veiligheid.jpg (bestand) | 27 kB | DvandenBrink | (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardo) | 1 | |
6 jul 2006 13:58 | Affiche klm ns.jpg (bestand) | 101 kB | DvandenBrink | (Affiche van de KLM, Schiphol en de NS uit circa 1937. ) | 1 | |
6 jul 2006 13:59 | Affiche vw kever.jpg (bestand) | 155 kB | DvandenBrink | (Reclameaffiche van Volkswagen uit 1947. ) | 1 | |
4 jul 2006 16:59 | Anwb autokampioen 1935 europa.jpg (bestand) | 261 kB | DvandenBrink | (Uit de Autokampioen van 12 januari 1935: De diverse routes naar de Rallye Monte Carlo 1935. De route zoeken als voortrekkers door streken waar geen zorgzame A.N.W.B. voor veilige wegwijzers heeft gezorgd.) | 1 | |
6 jul 2006 13:57 | Anwb autokampioen 1935 tol.jpg (bestand) | 237 kB | DvandenBrink | (Uit de Autokampioen van 5 januari 1935: Kunt u zich iets meer middeleewsch voorstellen dan een tol? En toch zal dezer dagen het reeds vroeger aangekondigde wetsontwerp bij de Tweede Kamer worden ingediend, waarbij nieuwe tollen worden voorgesteld op de me) | 1 | |
4 jul 2006 17:00 | Anwb de kampioen fietstoerisme.jpg (bestand) | 292 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Per fiets naar Parijs, vice-versa. Boulevard St. Denis, Paris.) | 1 | |
6 jul 2006 13:56 | Anwb de kampioen toernieuws.jpg (bestand) | 92 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 1 januari 1909: Ingezonden brief in de rubriek 'Toernieuws'. ) | 1 | |
5 jul 2006 16:32 | Anwb opvoeding 001.jpg (bestand) | 148 kB | DvandenBrink | (De toenemende verkeersintensiteit en -diversiteit vroeg niet alleen om regels en voorschriften, maar ook om een gedragsverandering en -beïvloeding. Vooral de jeugs was een belangrijke doelgroep en moest als medeweggebruiker, onder meer als fietser, leren) | 1 | |
13 jun 2006 15:21 | Arts en auto 001.jpg (bestand) | 222 kB | DvandenBrink | (Arts en auto) | 1 | |
6 jul 2006 13:55 | Autogarage binnenaanzicht.jpg (bestand) | 148 kB | DvandenBrink | (Tweede verdieping van de fabriek van Atax (Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij) aan de Overtoom te Amsterdam. Hier werden houten bodies vervaardigd. ) | 1 | |
6 jul 2006 13:55 | Autogarage buitenaanzicht.jpg (bestand) | 128 kB | DvandenBrink | (De voorgevel van Burgers' automobielgarage en hertselplaats te Deventer in 1907. ) | 1 | |
17 jul 2006 14:34 | Autoloze zondag 1973.jpg (bestand) | 184 kB | DvandenBrink | (Voetgangers op de autosnelweg op de eerste autoloze zondag in 1973. De ingreep van de landelijke overheid was een ingreep als gevolg van de oliecrises, waarbij de olieprijzen steeds verder stegen. Nederland had al eerder, in 1956, een dergelijke maatregel) | 1 | |
13 jun 2006 15:19 | Autorijden avontuur 001.jpg (bestand) | 88 kB | DvandenBrink | (Autorijden een avontuur) | 1 | |
13 jun 2006 15:20 | Autotechniek 001.jpg (bestand) | 116 kB | DvandenBrink | (Autotechniek (DKW)) | 1 | |
17 jul 2006 13:54 | Autoverkeer.swf (bestand) | 2,93 MB | DvandenBrink | (Stadsverkeer begin 20e eeuw.) | 1 | |
5 jul 2006 11:42 | Benz 1891.jpg (bestand) | 198 kB | DvandenBrink | (Straatbeeld met een Benz uit 1891.) | 1 | |
5 jul 2006 11:42 | Benz bus 1895.jpg (bestand) | 200 kB | DvandenBrink | (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.) | 1 | |
7 jul 2006 15:35 | Beperkt wegennet file.jpg (bestand) | 85 kB | DvandenBrink | (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het Interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen.) | 1 | |
28 jun 2006 13:20 | Bermtoerisme 001.jpg (bestand) | 286 kB | DvandenBrink | 1 | ||
6 jul 2006 13:58 | Binnenschip paard en wagen.jpg (bestand) | 138 kB | DvandenBrink | (20 februari 1926: het lossen van stenen van een binnenschip op paard en wagen. ) | 1 | |
11 jul 2006 10:23 | Binnenvaart utrecht 1926.jpg (bestand) | 164 kB | DvandenBrink | (Binnenvaart in de Oude Gracht te Utrecht, 13 februari 1926.) | 1 | |
7 jul 2006 15:53 | Binnenvaartschepen aan kade.jpg (bestand) | 310 kB | DvandenBrink | (De binnenvaart bleef een constante factor in de Nederlandse transportsector. Door de combinatie te zoeken met de vrachtauto kon de binnenvaartschipper goed concurreren met de spoorwegen. Op deze drukke kade aan het Binnen Damsterdiep te Groningen staan de) | 1 | |
13 jul 2006 11:51 | Boek tin 20 deel 5.jpg (bestand) | 103 kB | DvandenBrink | (Deel 5 uit de TIN20 serie.) | 1 | |
7 jul 2006 08:00 | Botsbaan.jpg (bestand) | 334 kB | DvandenBrink | (De botsbaan dient voor het onwikkelen en testen van optimale, energieabsorberende kreukelzones voor auto's. ) | 1 | |
17 jul 2006 13:36 | Brochure daf 600 1960.jpg (bestand) | 203 kB | DvandenBrink | (Brochure van een DAF 600, voorzien van continu-variabele transmissie. De DAF 600 is geproduceerd van 1958 tot 1962.) | 1 | |
5 jul 2006 18:26 | Bromfiets.jpg (bestand) | 178 kB | DvandenBrink | 1 | ||
14 jul 2006 13:23 | Bus renault 1928.jpg (bestand) | 167 kB | DvandenBrink | (Renault 3-asser van de Trammij. Groningen-Paterswolde-Eelde, 1928.) | 1 | |
3 jul 2006 19:00 | Chevrolet ad 59.jpg (bestand) | 206 kB | DvandenBrink | 1 | ||
7 jul 2006 07:55 | Concurrentie spoorwegen autoverkeer.jpg (bestand) | 96 kB | DvandenBrink | (De toenemende concurrentie tussen het spoor en het nieuwe gemotoriseerde verkeer leidde tot een felle strijd over het te voeren overheidsbeleid. Tijdens de depressie in de jaren dertig was de vraag waarop de overheid kon bezuinigen extra urgent. Ontwerper) | 1 | |
11 jul 2006 10:24 | Containerschip op merwede 1992.jpg (bestand) | 108 kB | DvandenBrink | (Een containerschip op de Merwede, 15 september 1992.) | 1 | |
5 jul 2006 11:44 | Cyclecar chalmers six.jpg (bestand) | 112 kB | DvandenBrink | (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 ) | 1 | |
5 jul 2006 11:40 | Darrack 1908.jpg (bestand) | 218 kB | DvandenBrink | (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.) | 1 | |
5 jul 2006 11:41 | Darrack op sleeptouw.jpg (bestand) | 167 kB | DvandenBrink | (Darrack op sleeptouw.) | 1 | |
14 jul 2006 11:05 | De hoge vélocipède 1880.jpg (bestand) | 23 kB | DvandenBrink | (De "grand bi", de hoge machine van 1.40 Meter met holle vorkscheden, holle velgen en met 300 dunne spaken. Het gewicht bedroeg maar 10 kg, enorm veel minder dan tot dusver, toen alles nog even massief was. Vanaf 1877 dateert de fabricage der hoge stalen v) | 1 | |
13 jun 2006 14:56 | Een technisch avontuur 001.jpg (bestand) | 180 kB | DvandenBrink | (Autorijden werd al snel door velen gezien als een ideale vorm van ontspanning die het de stadsmens mogelijk maakte om op avontuur te gaan in de natuur; toeren werd dat genoemd.) | 1 | |
4 jul 2006 16:58 | Elektrische reinigingsmachine.jpg (bestand) | 70 kB | DvandenBrink | (Elektrische reinigingsmachine. Het voorste gedeelte kon afgekoppeld worden en voor een willekeurig rijtuig worden gespannen.) | 1 | |
4 jul 2006 16:57 | Elektrische taxi atax.jpg (bestand) | 67 kB | DvandenBrink | (Elektrische taxi van de tweede generatie van de Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij (Atax).) | 1 | |
4 jul 2006 16:50 | Eugen benz.jpg (bestand) | 198 kB | DvandenBrink | (Eugen Benz, zoon van autopionier Karl Benz, aan het stuur van de Benz race wagen uit 1899.) | 1 | |
4 jul 2006 16:56 | Eysink brochure.jpg (bestand) | 77 kB | DvandenBrink | (Eysink Automobiel 8 P.K. brochure.) | 1 | |
4 jul 2006 16:51 | Eysink op de motor.jpg (bestand) | 135 kB | DvandenBrink | (De heer Eysink beklimt in den Holland-Engeland-Rit in 1913 foutloos den beruchten 'Kop-Hill' en won den allereersten 'Motor-Beker' voor de beste prestatie van een Nederlander in het buitenland.) | 1 | |
4 jul 2006 16:52 | Eysink uit 1911.jpg (bestand) | 41 kB | DvandenBrink | (Een zeer fraaie Eysink 10/12 HP uit 1911.) | 1 | |
14 jul 2006 15:10 | F1 tyrrel p34.jpg (bestand) | 38 kB | DvandenBrink | (The 1976 Swedish GP saw the first (and only) win of a 6-wheel car - the Tyrrell P34.) | 1 | |
7 jul 2006 07:58 | Fiat 500 italie.jpg (bestand) | 122 kB | DvandenBrink | (De fiat 500, tezamen met de Volkswagen 'kever' de dominerende modellen in de doorbraak naar massamotorisatie in de jaren '60.) | 1 | |
5 jul 2006 18:26 | Fiets 001.jpg (bestand) | 217 kB | DvandenBrink | 2 | ||
5 jul 2006 11:40 | Fongers rijschool.jpg (bestand) | 72 kB | DvandenBrink | (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.) | 1 | |
5 jul 2006 13:22 | Ford ad 001.jpg (bestand) | 144 kB | DvandenBrink | (De roep van organisaties zoals de ANWB om een kleinere gezinsauto, zowel geschikt voor vrijetijdsbesteding als voor zakelijk gebruik, werd steeds luider in de eerste decennia van de twintigste eeuw. Ford speelde hier zeer succesvol op in. In deze reclame ) | 1 | |
6 jul 2006 13:57 | Ford advertentie.jpg (bestand) | 85 kB | DvandenBrink | (1914: één van de oudste Ford-advertenties in Nederland. ) | 1 | |
5 jul 2006 11:45 | Ford dealer.jpg (bestand) | 116 kB | DvandenBrink | (Ford dealer begin twintigste eeuw. ) | 1 | |
6 jul 2006 13:57 | Ford dealer gouda.jpg (bestand) | 114 kB | DvandenBrink | (Gouda 1922, bij dealer Hulleman. De tentoongestelde T-Fords kwamen uit een Belgische fabriek. Wat opvalt is dat die fabriek toen al in kleur leverde; in tegenstelling tot Amerika. Op de voorgrond staat een Fordson tractor. ) | 1 | |
5 jul 2006 12:24 | Ford t.jpg (bestand) | 50 kB | DvandenBrink | (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.) | 1 |
Eerste pagina |
Vorige pagina |
Volgende pagina |
Laatste pagina |