Alle openbare logboeken
Van Techniek in Nederland
- 22 jul 2008 15:38 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN19 pag245.jpg" geüpload
- 22 jul 2008 15:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN19 pag246.jpg" geüpload
- 2 aug 2007 11:41 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:800px-05 J8 70.JPG"
- 2 aug 2007 11:41 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:800px-05 J8 70.JPG" geüpload
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Beestenmarkt.JPG"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz75.jpeg"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Heineken reclameaffiche 1900.jpeg"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Amerikaanse arendsploeg 1850.jpg"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Dubbele stoomploeg van Lotz 1867.jpg"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Amerikaanse arendsploeg 1850.JPEG"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Diverse ploegen.JPEG"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Arendploeg gewijzigd door Groendijk 1870.jpg"
- 30 jul 2007 17:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz65.JPEG"
- 30 jul 2007 17:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Arendploeg gewijzigd door Groendijk 1870.JPEG"
- 30 jul 2007 17:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Dubbele stoomploeg van Lotz 1867.JPEG"
- 30 jul 2007 17:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Stoomploeg Barford en Perkins 1875.JPEG"
- 30 jul 2007 17:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Garrett's ruggenzaaier 1852.JPEG"
- 30 jul 2007 17:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Trekpaard.jpg"
- 30 jul 2007 17:21 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz59.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz76 linksboven.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz76 linksonder.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Handgraanmolen 1856.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz74.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz73 onder.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz100.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 3,2.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Rijen Korenmolen.JPEG"
- 30 jul 2007 17:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz87.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz81.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Ossentredmolen 17e eeuw.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 3,3.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Binnenwerk graanmolen.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 3,1.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz99 boven.JPEG"
- 30 jul 2007 17:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz97.JPEG"
- 30 jul 2007 17:18 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz272.JPEG"
- 30 jul 2007 17:18 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Schiphol als stad.jpg"
- 30 jul 2007 17:18 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:05 J853 T 6 15tiff.jpeg"
- 30 jul 2007 17:17 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Arnhem oplumus bierketel.jpg"
- 30 jul 2007 17:17 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 3,4.JPEG"
- 30 jul 2007 17:17 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 3,5.JPEG"
- 30 jul 2007 17:17 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Meelfabriek Middelburg 2.JPEG"
- 30 jul 2007 17:17 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Roomboterfabriek exterieur 1899.JPEG"
- 30 jul 2007 17:17 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz122.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 4,1.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz126.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz109.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 4,2.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Boterkneder op boerderij 1882.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Abel 4,3.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Mesje van Carstens.JPEG"
- 30 jul 2007 17:16 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz126 onder.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz120.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Bereiding boter en aanbrengen rijksmerk.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Boterkelder zuivelfabriek.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz117.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Botermouten karnemelk uit boter weg.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Boterkeuring 1910.JPEG"
- 30 jul 2007 17:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz114.JPEG"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz113.JPG"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz110.JPEG"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:TIN19 blz113.JPEG"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Tabel 3,1.jpeg"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Lollum bestuur coöperatieve zuivelfabriek.JPEG"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Lollum bestuur coöperatieve zuivelfabriek.jpg"
- 30 jul 2007 17:14 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Suameer karnmolen.jpg"
- 30 jul 2007 17:12 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:FAP Truck afb 2.JPG"
- 30 jul 2007 17:12 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Phalaenopsis JPEG.jpg"
- 28 jul 2006 15:33 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload (ANWB)
- 18 jul 2006 13:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:File schiphol.jpg"
- 17 jul 2006 15:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Hummer h3.jpg" geüpload (Hummer H3.)
- 17 jul 2006 14:34 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autoloze zondag 1973.jpg" geüpload (Voetgangers op de autosnelweg op de eerste autoloze zondag in 1973. De ingreep van de landelijke overheid was een ingreep als gevolg van de oliecrises, waarbij de olieprijzen steeds verder stegen. Nederland had al eerder, in 1956, een dergelijke maatregel)
- 17 jul 2006 14:10 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegenwacht 1946 vrachtwagen.jpg" geüpload (De Wegenwacht in 1946.)
- 17 jul 2006 14:09 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegenwacht 1946 motor.jpg" geüpload (Op 15 april 1946 ging de eerste hulpbrigade in Nederland van start: zeven geel overgeschilderde Harley Davidson Liberator motorfietsen reden de 'grote wegen' af om langs de kant staande automobielen weer aan de praat te krijgen.)
- 17 jul 2006 13:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autoverkeer.swf" geüpload (Stadsverkeer begin 20e eeuw.)
- 17 jul 2006 13:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek automatische transmissie.jpg" geüpload (Grafiek van de productie van auto's met automatische transmissie in Europa. Bron: FEBIAC, www.febiac.be.)
- 17 jul 2006 13:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Brochure daf 600 1960.jpg" geüpload (Brochure van een DAF 600, voorzien van continu-variabele transmissie. De DAF 600 is geproduceerd van 1958 tot 1962.)
- 14 jul 2006 15:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeer invalsweg den haag a12.JPG" geüpload (Verkeer op de invalsweg van Den Haag.)
- 14 jul 2006 15:21 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Goederenspoortrein.jpg" geüpload (Een containertrein op weg naar de terminal van Venlo Tradeport in 2004.)
- 14 jul 2006 15:10 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:F1 tyrrel p34.jpg" geüpload (The 1976 Swedish GP saw the first (and only) win of a 6-wheel car - the Tyrrell P34.)
- 14 jul 2006 14:48 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Milieu luchtvervuiling knmi.jpg" geüpload (Troposferische NO2 boven Europa op 13 oktober 2005, bron KNMI. Korte legenda kleuren: Blauw: lage concentratie stikstofdioxide; Grijs: geen metingen omdat wolken "in de weg" zaten; Rood: veel hogere concentratie stikstofdioxide.)
- 14 jul 2006 13:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Bus renault 1928.jpg" geüpload (Renault 3-asser van de Trammij. Groningen-Paterswolde-Eelde, 1928.)
- 14 jul 2006 11:05 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:De hoge vélocipède 1880.jpg" geüpload (De "grand bi", de hoge machine van 1.40 Meter met holle vorkscheden, holle velgen en met 300 dunne spaken. Het gewicht bedroeg maar 10 kg, enorm veel minder dan tot dusver, toen alles nog even massief was. Vanaf 1877 dateert de fabricage der hoge stalen v)
- 14 jul 2006 08:34 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ontwikkeling wegennet.gif" geüpload (In het Rijkswegenplan van 1927 werd het bestaande wegennet onder de noemer van een nationaal plan gebracht en op basis daarvan werden verdere uitbreidingen gepland en tot in de jaren vijftig uitgevoerd. Vanaf de jaren dertig kwam er een nieuw type weg bij)
- 13 jul 2006 15:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Actieve veiligheid.jpg" geüpload (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van 3 verschillende electronische hulpmiddelen in het wagenpark geanalyseerd. Het Anti-blokkeersysteem (ABS) zorgt er voor dat de wielen van het voertuig niet blokkeren bij een noodstop, waardo)
- 13 jul 2006 15:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Passieve veiligheid.jpg" geüpload (Op basis van de 50 bestverkochte personenauto's is de opkomst van de airbag in het Nederlandse personenwagenpark bepaald. De statistiek wijst uit dat iedere personenauto tegenwoordig met 1 of meer airbags is uitgerust.)
- 13 jul 2006 15:12 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ongelukjaren30.jpg" geüpload (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.)
- 13 jul 2006 15:11 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Ongeluk jaren30.jpg"
- 13 jul 2006 15:05 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ongeluk jaren30.jpg" geüpload (Een auto-ongeluk in de jaren dertig.)
- 13 jul 2006 14:37 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Frankrijk 1938.jpg" geüpload (Mercedes (Silberpfeil) racewagen tijdens de Grand Prix van Frankrijk in 1938.)
- 13 jul 2006 14:15 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Gebruik van de fiets"
- 13 jul 2006 11:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Boek tin 20 deel 5.jpg" geüpload (Deel 5 uit de TIN20 serie.)
- 13 jul 2006 11:32 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20 koningin.jpg" geüpload (Leerlingen van SG Spieringshoek te Vlaardingen overhandigen een exemplaar uit de TIN-20 serie aan Koningin Beatrix.)
- 11 jul 2006 10:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pontje over ijssel 1907 3.jpg" geüpload (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 3.)
- 11 jul 2006 10:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pontje over ijssel 1907 2.jpg" geüpload (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 2.)
- 11 jul 2006 10:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pontje over ijssel 1907 1.jpg" geüpload (W.K.W. Matthes uit Amsterdam met zijn Peugeot bij pontje over de Ijssel bij Brummen, 1907, foto 1.)
- 11 jul 2006 10:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Tjalk in kanaal.jpg" geüpload (Doorgaande Tjalk in kanaal.)
- 11 jul 2006 10:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Reclameaffiche holland amerika lijn.jpg" geüpload (Reclame-affiche Holland-Amerika Lijn.)
- 11 jul 2006 10:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Scheepsjager.jpg" geüpload (Scheepsjager.)
- 11 jul 2006 10:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Schutssluis amsterdam 1931.jpg" geüpload (Overtoomse schutssluis te Amsterdam, 12 mei 1931.)
- 11 jul 2006 10:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek vervoer schiphol.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het passagiers- en vrachtvervoer op Schiphol, 1920-1998.)
- 11 jul 2006 10:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paardentram denhaag 1866.jpg" geüpload (De tramomnibus van de Algemene Nederlandse Railroute My. Beginpunt op de Plaats te 's-Gravenhage, 1866.)
- 11 jul 2006 10:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paardentram artis 1874.jpg" geüpload (Paardentram Dam-Plantage (Artis), 1874.)
- 11 jul 2006 10:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Gezicht op vervoersterrein 1957.jpg" geüpload (Gezicht op vervoersterrein van een suikerfabriek met autobussen voor personeel en bietenvervoerders, Dinteloord, 1957.)
- 11 jul 2006 10:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Containerschip op merwede 1992.jpg" geüpload (Een containerschip op de Merwede, 15 september 1992.)
- 11 jul 2006 10:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Koolschip op spoorwagon.jpg" geüpload (Met behulp van een kabel en platte spoorwagon wordt het koolschip hogerop gebracht.)
- 11 jul 2006 10:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Binnenvaart utrecht 1926.jpg" geüpload (Binnenvaart in de Oude Gracht te Utrecht, 13 februari 1926.)
- 11 jul 2006 10:23 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Varkenstransport per spoor 1944.jpg" geüpload (Lossen van slachtvarkens, Oss, 1944.)
- 7 jul 2006 15:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek concurrentie vervoersmodaliteiten.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de concurrentie in vervoerde massa tussen de drie belangrijkste vervoersmodaliteiten in het naoorlogse goederenvervoer.)
- 7 jul 2006 15:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek vergelijking autogebruik.jpg" geüpload (Vergelijk van het gebruik van de auto in 1963 met dat in 1993.)
- 7 jul 2006 15:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek verkeersdoden nl.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aantal verkeersdoden in Nederland, 1935-1993.)
- 7 jul 2006 15:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek autosnelwegennet nl.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het autosnelwegennet in Nederland, 1939-1993.)
- 7 jul 2006 15:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Binnenvaartschepen aan kade.jpg" geüpload (De binnenvaart bleef een constante factor in de Nederlandse transportsector. Door de combinatie te zoeken met de vrachtauto kon de binnenvaartschipper goed concurreren met de spoorwegen. Op deze drukke kade aan het Binnen Damsterdiep te Groningen staan de)
- 7 jul 2006 15:52 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek personenautodichtheid nl.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in grotere en kleinere gemeenten in Nederland, 1928-1999. Kleine steden op het platteland hadden in een vol land als Nederland tot het midden van de jaren zeventig een relatief lagere autodichtheid dan de grote)
- 7 jul 2006 15:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek personenautodichtheid eu.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de personenautodichtheid in enkele Europese landen, 1920-1976.)
- 7 jul 2006 15:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek auto en motorfietsdichtheid.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de auto- en motorfietsdichtheid in Nederland, 1898-1923.)
- 7 jul 2006 15:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek tram en busritten.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aantal jaarlijkse tram- en busritten per inwoner van Amsterdam, 1880-1939.)
- 7 jul 2006 15:50 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek spoor en tramwegnet.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de lengte van het spoor- en tramwegnet in Nederland, 1840-1982. De uitbreiding van met name het lokale en het interlokale spoor voor WOI, werd in het Interbellum weer teniet gedaan. Wat bleef is het hoofdsppor en de tram in enkele grot)
- 7 jul 2006 15:50 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek vervoersmodaliteiten.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aandeel van de verschillende vervoersmodaliteiten in het binnenlandse goederenvervoer in Nederland, 1880-1938.)
- 7 jul 2006 15:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek belaste paarden.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het aantal belaste paarden (exclusief landbouwpaarden) in Nederland, 1897-1924.)
- 7 jul 2006 15:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek goederenvervoer.jpg" geüpload (De ontwikkeling van het goederenvervoer in Nederland, 1880-1993. De opkomst van de vrachtauto na 1920 is opvallend. De binnenvaart bleef echter belangrijk.)
- 7 jul 2006 15:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafieken passagiersvervoer.jpg" geüpload (De ontwikkeling van de passagiersvervoersprestaties in Nederland 1880-1998: 1) het openbaar vervoer in de periode 1880-1940 2) het particuliere vervoer in de periode 1880-1940 3) openbaar en particulier vervoer in de periode 1950-1998.)
- 7 jul 2006 15:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek reizigersafstanden.jpg" geüpload (Reizigersafstanden in km-groepen gewoon en forensenvervoer (maart 1940).)
- 7 jul 2006 15:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Beperkt wegennet file.jpg" geüpload (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het Interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen.)
- 7 jul 2006 08:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Kreukelkokers met kabelsysteem.jpg" geüpload (Bovenaanzicht van kreukelkokers met kabelsysteem, voor en na de botsing met een hindernis.)
- 7 jul 2006 08:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Simpele botsing.jpg" geüpload (Een simpele botsing met vaak ingrijpende gevolgen. Duizenden mensen belanden na een aanrijding als deze in het ziekenhuis. De totale economische schade van de verkeersonveiligheid is enorm.)
- 7 jul 2006 08:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Botsbaan.jpg" geüpload (De botsbaan dient voor het onwikkelen en testen van optimale, energieabsorberende kreukelzones voor auto's.)
- 7 jul 2006 07:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Zeeburgerbrug amsterdam.jpg" geüpload (De Zeeburgerbrug bij Amsterdam. Opnamedatum 7 augustus 1997.)
- 7 jul 2006 07:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Prins clausplein.jpg" geüpload (Prins Clausplein nabij Leidschendam. Opnamedatum 16 augustus 1994.)
- 7 jul 2006 07:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Overzicht aanleg viaduct.jpg" geüpload (Overzicht van de aanleg van een verkeersviaduct bij Dordrecht in 1974.)
- 7 jul 2006 07:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Vier en zesbaksduwvaart.jpg" geüpload (Vier- en zesbaksduwvaart op de Waal bij Nijmegen, 1990.)
- 7 jul 2006 07:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fiat 500 italie.jpg" geüpload (De fiat 500, tezamen met de Volkswagen 'kever' de dominerende modellen in de doorbraak naar massamotorisatie in de jaren '60.)
- 7 jul 2006 07:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pinksterdrukte verkeersplein oudenrijn.jpg" geüpload (Pinksterdrukte op verkeersplein Oudenrijn in 1960.)
- 7 jul 2006 07:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Voorbereiding mobiliteitsexplosie.jpg" geüpload (Wegenaanleg: de voorbereiding van de mobiliteitsexplosie.)
- 7 jul 2006 07:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Overslag spoor weg.jpg" geüpload (Overzicht van de overslag van chemicaliën nabij de spoorhaven Helmond omstreeks 1935.)
- 7 jul 2006 07:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Zware stoomlocomotief.jpg" geüpload (Voor de zware kolentreinen vanuit Limburg naar het noorden van het land hadden de Nederlandse Spoorwegen in de jaren twintig zware stoomlocomotieven in dienst genomen.)
- 7 jul 2006 07:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford t bussen.jpg" geüpload (Ford-T bussen van A. de Jong, Werkhoven, 1924.)
- 7 jul 2006 07:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeerstelling 1940.jpg" geüpload (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coördinatie en planning. Om inzicht te verkrijgen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eertste in 1908. Aanvankelijk op beperkte schaal, maar)
- 7 jul 2006 07:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Concurrentie spoorwegen autoverkeer.jpg" geüpload (De toenemende concurrentie tussen het spoor en het nieuwe gemotoriseerde verkeer leidde tot een felle strijd over het te voeren overheidsbeleid. Tijdens de depressie in de jaren dertig was de vraag waarop de overheid kon bezuinigen extra urgent. Ontwerper)
- 7 jul 2006 07:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Schiphol huldiging 1929.jpg" geüpload (De huldiging van de oceaanvliegers op schiphol in 1929.)
- 7 jul 2006 07:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stadsverkeer interbellum.jpg" geüpload (Hoewel de auto in het Interbellum een steeds belangrijkere rol claimde, bleven het rijwielverkeer en het openbaar vervoer dominant.)
- 7 jul 2006 07:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Parijs amsterdam 1898 controlepost.jpg" geüpload (Autorace Parijs-Amsterdam 1898. Mr. Charron aan de controlepost te Amsterdam.)
- 7 jul 2006 07:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Toeristische functie tram.jpg" geüpload (Het tramnet had rond 1904 al een behoorlijke lengte bereikt met ruim 1700 km. Belangrijk was ook de toeristische functie.)
- 7 jul 2006 07:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Toeristische trekpleister schiphol.jpg" geüpload (De luchtvaart kwam in Nederland, evenals in de meeste andere Europese landen, maar langzaam van de grond. Schiphol fungeerde de eerste tientallen jaren van zijn bestaan veel meer als toeristische trekpleister dan als vervoerscentrum.)
- 7 jul 2006 07:52 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Haven als transportknooppunt.jpg" geüpload (De Rotterdamse haven vormt als transportknooppunt een belangrijke schakel in de transportketen. De mechanisering van de overslag was van cruciaal belang voor de daling van de transportkosten en indirect de groei van de wereldhandel. Bij deze stoomkraan op)
- 6 jul 2006 16:27 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Variomatic.jpg" geüpload
- 6 jul 2006 14:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeer leidsestraat 1957.jpg" geüpload (Eind jaren vijftig nam de diffusie van de auto dusdanige vormen aan dat van een massavervoermiddel kon worden gesproken. In 1957 vond men op de Leidsestraat in Amsterdam een dergelijk gedrag niet ongewoon. )
- 6 jul 2006 14:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek reizigerskilometers.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Verkeer in reizigerskilometers. )
- 6 jul 2006 14:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek verkeersongevallen.jpg" geüpload (Verkeersongevallen )
- 6 jul 2006 14:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek autos nederland.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Aantal auto's (absoluut). )
- 6 jul 2006 14:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek bnp per capita.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: BNP per capita. )
- 6 jul 2006 13:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek autodichtheid gemeenten.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Autodichtheid gemiddelde kleinere en grotere gemeenten. )
- 6 jul 2006 13:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Affiche vw kever.jpg" geüpload (Reclameaffiche van Volkswagen uit 1947. )
- 6 jul 2006 13:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Station oudenbosch 1905.jpg" geüpload (Station Oudenbosch in 1905, lang voor de doorbraak van het automobilisme. )
- 6 jul 2006 13:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegenbouw 1931.jpg" geüpload (In 1931 werd de weg van Utrecht naar 's-Hertogenbosch aangelegd. Tijdens de aanleg van het gedeelte tussen Vianen en Beesd kwam de fotograaf de werkzaamheden vastleggen voor het nageslacht. Voor de aan- en afvoer van materiaal maakte de opdrachtgever gebr)
- 6 jul 2006 13:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Binnenschip paard en wagen.jpg" geüpload (20 februari 1926: het lossen van stenen van een binnenschip op paard en wagen. )
- 6 jul 2006 13:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Affiche klm ns.jpg" geüpload (Affiche van de KLM, Schiphol en de NS uit circa 1937. )
- 6 jul 2006 13:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford dealer gouda.jpg" geüpload (Gouda 1922, bij dealer Hulleman. De tentoongestelde T-Fords kwamen uit een Belgische fabriek. Wat opvalt is dat die fabriek toen al in kleur leverde; in tegenstelling tot Amerika. Op de voorgrond staat een Fordson tractor. )
- 6 jul 2006 13:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford advertentie.jpg" geüpload (1914: één van de oudste Ford-advertenties in Nederland. )
- 6 jul 2006 13:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Massamotorisering amerika.jpg" geüpload (Amerika op wielen; door de massaproductie motoriseerde het land snel. )
- 6 jul 2006 13:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb autokampioen 1935 tol.jpg" geüpload (Uit de Autokampioen van 5 januari 1935: Kunt u zich iets meer middeleewsch voorstellen dan een tol? En toch zal dezer dagen het reeds vroeger aangekondigde wetsontwerp bij de Tweede Kamer worden ingediend, waarbij nieuwe tollen worden voorgesteld op de me)
- 6 jul 2006 13:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegenbouw arbeiders.jpg" geüpload (Arbeiders bij het opbrengen en egaliseren van asfaltbeton omstreeks 1925. )
- 6 jul 2006 13:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb de kampioen toernieuws.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 1 januari 1909: Ingezonden brief in de rubriek 'Toernieuws'. )
- 6 jul 2006 13:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stoomwals 1905.jpg" geüpload (De Ruthemeyer stoomwals die al sinds 1905 in gebruik was. Hij stookte gemakkelijk en als hij goed werd afgedekt was er de volgende ochtend nog een druk van twee atmosfeer. )
- 6 jul 2006 13:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Sproeiwagen netam.jpg" geüpload (Sproeiwagen van NETAM op een klinkerweg in Rotterdam in 1934. )
- 6 jul 2006 13:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autogarage binnenaanzicht.jpg" geüpload (Tweede verdieping van de fabriek van Atax (Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij) aan de Overtoom te Amsterdam. Hier werden houten bodies vervaardigd. )
- 6 jul 2006 13:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autogarage buitenaanzicht.jpg" geüpload (De voorgevel van Burgers' automobielgarage en hertselplaats te Deventer in 1907. )
- 6 jul 2006 13:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Hondenkar contra auto.jpg" geüpload (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Hondenkar contra auto. )
- 6 jul 2006 13:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Landauer contra auto.jpg" geüpload (De Monsterbetooging te Scheveningen op 29 september 1908. Snelheids- en remproeven. Landauer contra auto. )
- 6 jul 2006 13:54 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek prijzen brandstoffen.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: Prijzen motorbrandstoffen in guldens per 100 liter, inclusief BTW. )
- 6 jul 2006 13:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Pompstation.jpg" geüpload (Afrekenen bij het pompstation. )
- 6 jul 2006 13:36 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Shell pomp garage.jpg" geüpload (Shellpomp met Ford-garage in de dertiger jaren. )
- 6 jul 2006 13:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Grafiek artsen belasting.jpg" geüpload (Uit Automobilisme in Nederland: In de belasting vallende paarden en koetseiers van artsen.)
- 5 jul 2006 18:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Rembrandtsplein.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 18:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Gasgenerator.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 18:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fiets 001.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 18:26 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Bromfiets.jpg" geüpload
- 5 jul 2006 18:25 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:File schiphol.jpg" geüpload (Hoewel het Nederlandse wegennet al in het interbellum voortvarend werd uitgebreid, kon het zeker in de naoorlogse periode de groei van het gemotoriseerde verkeer toch niet goed bijbenen. De gemiddelde verkeersintensiteit op de rijkswegen bijvoorbeeld verd)
- 5 jul 2006 17:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Incrementele ontwikkelingen.gif" geüpload (De ontwikkeling van de auto is een evolutionair proces. Deze animatie geeft de ontwikkeling van de auto vanuit design perspectief weer. In dit geval Ford, een merk dat al vanaf het begin van de 20e eeuw auto's massaproduceert.)
- 5 jul 2006 16:46 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Wegen 001.jpg" geüpload (In 1927 werd het eerste rijkswegenplan gepresenteerd.)
- 5 jul 2006 16:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeerstelling 001.jpg" geüpload (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coördinatie en planning. Om inzicht te verkrigen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eerste in 1908. Aanvankelijk vonden deze op beperkte sch)
- 5 jul 2006 16:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Productie daf.jpg" geüpload (DAF opende in 1967 een nieuwe nevenvestiging in Born, geheel gericht op de productie en assemblage van personenwagens. Deze waren alle voorzien van een variomatic-aandrijving.)
- 5 jul 2006 16:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Matrixborden.jpg" geüpload (In de laatste decennia van de 20e eeuw kwam het accent in het beleid steeds meer te liggen op betere verkeersgeleiding om zo de bestaande capaciteit van autosnelwegen beter te kunnen benutten. Zo verschenen begin jaren tachtig portalen met matrixborden. D)
- 5 jul 2006 16:35 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Verkeerstuinen 001.jpg" geüpload (Op diverse plaatsen in het land ontstonden na de Tweede Wereldoorlog zogeheten verkeerstuinen, waar de jeugd spelenderwijs en in beschutte omgeving de regels van het verkeer leerde kennen. Aanvankelijk waren deze tuinen vrij eenvoudig van opzet, zoals dez)
- 5 jul 2006 16:32 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb opvoeding 001.jpg" geüpload (De toenemende verkeersintensiteit en -diversiteit vroeg niet alleen om regels en voorschriften, maar ook om een gedragsverandering en -beïvloeding. Vooral de jeugs was een belangrijke doelgroep en moest als medeweggebruiker, onder meer als fietser, leren)
- 5 jul 2006 15:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spoorwegen.gif" geüpload (Ontwikkeling van het spoorwegnet tussen 1860 en 1970.)
- 5 jul 2006 13:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford ad 001.jpg" geüpload (De roep van organisaties zoals de ANWB om een kleinere gezinsauto, zowel geschikt voor vrijetijdsbesteding als voor zakelijk gebruik, werd steeds luider in de eerste decennia van de twintigste eeuw. Ford speelde hier zeer succesvol op in. In deze reclame)
- 5 jul 2006 13:21 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:T-ford 001.jpg" geüpload (De T-Ford betekende de doorbraak van de auto in Nederland na 1920. In 1924 waren er landelijk 31.000 auto's geregistreerd, waaronder een groot aantal T-Fords. Zij waren onder meer zo populair, omdat ze konden worden omgebouwd tot vrachtwagen of bus. Op de)
- 5 jul 2006 12:24 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford t.jpg" geüpload (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.)
- 5 jul 2006 11:45 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford dealer.jpg" geüpload (Ford dealer begin twintigste eeuw. )
- 5 jul 2006 11:45 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Ford tt.jpg" geüpload (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.)
- 5 jul 2006 11:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Cyclecar chalmers six.jpg" geüpload (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 )
- 5 jul 2006 11:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Laden elektrische auto.jpg" geüpload (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. )
- 5 jul 2006 11:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Foto ford fabriek.jpg" geüpload (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriën van de T-Ford op het onderstel zakken.)
- 5 jul 2006 11:43 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Tekening ford fabriek.jpg" geüpload (Opengewerkte tekening van een fabriek van Henry Ford in Detroit. Ford was de eerste die de lopende band in de autoindustrie toepaste. )
- 5 jul 2006 11:43 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Henry ford.jpg" geüpload (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.)
- 5 jul 2006 11:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Mercedes benz ambulance.jpg" geüpload (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.)
- 5 jul 2006 11:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Benz bus 1895.jpg" geüpload (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.)
- 5 jul 2006 11:42 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Benz 1891.jpg" geüpload (Straatbeeld met een Benz uit 1891.)
- 5 jul 2006 11:41 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Darrack op sleeptouw.jpg" geüpload (Darrack op sleeptouw.)
- 5 jul 2006 11:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Darrack 1908.jpg" geüpload (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.)
- 5 jul 2006 11:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Technisch bijblad kampioen.jpg" geüpload (Technische tekening van een wisselkast uit het Technisch Bijblad van De Kampioen (1906).)
- 5 jul 2006 11:40 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fongers rijschool.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.)
- 4 jul 2006 17:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stand spijker.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand Spijker.)
- 4 jul 2006 17:03 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker 1902.jpg" geüpload (De Spyker 1902, de eerste vierwielaangedreven automobiel ter wereld met een benzinemotor. Het was tevens de eerste auto met een zescilinder en remmen op alle vier de wielen.)
- 4 jul 2006 17:01 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Jacob en hendrik spyker.jpg" geüpload (Een familiefoto toont grootvader Spijker met zijn vrouw Jannetje de Groot en hun beide zoons Hendrik Jan (zittend) en daarachter Jacobus. Deze zoons werden de bouwers van de eerste geheel Nederlandse automobielen.)
- 4 jul 2006 17:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker reclame briefkaart.jpg" geüpload (Spyker reclame briefkaart van omstreeks 1907.)
- 4 jul 2006 17:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb de kampioen fietstoerisme.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Per fiets naar Parijs, vice-versa. Boulevard St. Denis, Paris.)
- 4 jul 2006 16:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Stand anwb.jpg" geüpload (Uit De Kampioen van 9 maart 1906: Automobiel-tentoonstelling Amsterdam. Stand A.N.W.B., Toeristenbond voor Nederland.)
- 4 jul 2006 16:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Anwb autokampioen 1935 europa.jpg" geüpload (Uit de Autokampioen van 12 januari 1935: De diverse routes naar de Rallye Monte Carlo 1935. De route zoeken als voortrekkers door streken waar geen zorgzame A.N.W.B. voor veilige wegwijzers heeft gezorgd.)
- 4 jul 2006 16:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Elektrische reinigingsmachine.jpg" geüpload (Elektrische reinigingsmachine. Het voorste gedeelte kon afgekoppeld worden en voor een willekeurig rijtuig worden gespannen.)
- 4 jul 2006 16:58 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Taxivloot amsterdam.jpg" geüpload (Aandeel van benzine en elektrisch aangedreven taxi's in de vloot van Atax tussen 1910 en 1927.)
- 4 jul 2006 16:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Elektrische taxi atax.jpg" geüpload (Elektrische taxi van de tweede generatie van de Amsterdamsche Taxi Auto Maatschappij (Atax).)
- 4 jul 2006 16:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paarden in berlijnse taxivloot.jpg" geüpload (Vervanging van paarden in de Berlijnse taxivloot tussen 1903 en 1914.)
- 4 jul 2006 16:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paarden in londense taxivloot.jpg" geüpload (Vervanging van paarden in de Londense taxivloot tussen 1903 en 1914.)
- 4 jul 2006 16:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paarden in parijse taxivloot.jpg" geüpload (Vervanging van paarden in de Parijse taxivloot tussen 1898 en 1914.)
- 4 jul 2006 16:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eysink brochure.jpg" geüpload (Eysink Automobiel 8 P.K. brochure.)
- 4 jul 2006 16:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Toeren met een spyker.jpg" geüpload (Een mooie rit door de natuur in een Spyker uit omstreeks 1906.)
- 4 jul 2006 16:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Regelmatigheidsrit nac.jpg" geüpload (Regelmatigheidsrit der Ned. Automobiel-Club, Utrecht-Zwolle-Groningen. De eerste van de 32 vertrokken auto's arriveerde 4 uur, 21 minuten en 40 seconden na vertrek met zijn open Spyker-wagen te Groningen.)
- 4 jul 2006 16:52 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eysink uit 1911.jpg" geüpload (Een zeer fraaie Eysink 10/12 HP uit 1911.)
- 4 jul 2006 16:51 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eysink op de motor.jpg" geüpload (De heer Eysink beklimt in den Holland-Engeland-Rit in 1913 foutloos den beruchten 'Kop-Hill' en won den allereersten 'Motor-Beker' voor de beste prestatie van een Nederlander in het buitenland.)
- 4 jul 2006 16:50 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Eugen benz.jpg" geüpload (Eugen Benz, zoon van autopionier Karl Benz, aan het stuur van de Benz race wagen uit 1899.)
- 4 jul 2006 16:49 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Jochie achterop spyker.jpg" geüpload (Jochie achterop een Spyker omstreeks 1910/1911.)
- 4 jul 2006 16:49 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker racewagen uit 1903.jpg" geüpload (Een vierwielaangedreven zes-cylinder Spyker racewagen uit 1903.)
- 4 jul 2006 16:48 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Gouden koets.JPG" geüpload (De befaamde gouden koets is eveneens een werkstuk van de Spyker Rijtuigfabriek geweest. De Gebroeders Spijker en 12 man personeel hebben er 1,5 jaar lang dag en nacht aan gewerkt.)
- 3 jul 2006 19:00 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Chevrolet ad 59.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 18:59 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Bestand:Chevrolet ad 59.jpg"
- 3 jul 2006 18:57 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Chevrolet ad 59.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 18:44 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker 002.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 18:33 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Paardentram 001.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 18:29 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Fiets 001.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 18:22 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Garage 001.jpg" geüpload
- 3 jul 2006 18:12 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 3 jul 2006 18:07 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 28 jun 2006 16:48 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 28 jun 2006 13:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Bermtoerisme 001.jpg" geüpload
- 28 jun 2006 13:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Parkeerproblematiek 001.jpg" geüpload
- 27 jun 2006 17:45 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:TIN20.swf" geüpload
- 14 jun 2006 17:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Electronische auto's als locaal superschone voertuigen" (De inhoud was: 'filler')
- 14 jun 2006 17:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Stadsauto's" (De inhoud was: 'filler')
- 14 jun 2006 17:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Fietssnelweg" (De inhoud was: 'filler')
- 14 jun 2006 17:04 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) verwijderde "Veilige fietspaden" (De inhoud was: 'filler')
- 13 jun 2006 15:21 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Arts en auto 001.jpg" geüpload (Arts en auto)
- 13 jun 2006 15:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autotechniek 001.jpg" geüpload (Autotechniek (DKW))
- 13 jun 2006 15:20 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Spyker 001.jpg" geüpload (Spyker)
- 13 jun 2006 15:19 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Autorijden avontuur 001.jpg" geüpload (Autorijden een avontuur)
- 13 jun 2006 14:56 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Een technisch avontuur 001.jpg" geüpload (Autorijden werd al snel door velen gezien als een ideale vorm van ontspanning die het de stadsmens mogelijk maakte om op avontuur te gaan in de natuur; toeren werd dat genoemd.)
- 13 jun 2006 14:55 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Rally Parijs Amsterdam 002.jpg" geüpload (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op)
- 13 jun 2006 14:53 DvandenBrink (Overleg | bijdragen) heeft "Bestand:Rally Parijs Amsterdam 001.jpg" geüpload (De autorally Parijs-Amsterdam-Parijs deed in 1898 letterlijk nogal wat stof opwaaien op en langs de Nederlandse wegen. Voor de Franse organisatoren gaf de goede toestand van de Nederlandse klinkerwegen de doorslag om Amsterdam als tussenstop te kiezen. Op)