Verpakking, smaak en bedieningsgemak

Van Techniek in Nederland

Ga naar: navigatie, zoek
Regel 35: Regel 35:
 
Meer oog voor de consument alsmede veranderingen in de distributiesfeer stimuleerden de toenemende aandacht voor verpakkingen. Met name de [[Zelfbediening als innovatieknooppunt|'''opkomst van de zelfbedieningswinkel''']] en het hiermee in beeld komen van de keurende en kiezende consument stimuleerden producenten van voedingsmiddelen en de verpakkingsindustrie te streven naar een aantrekkelijker verpakking van het assortiment.  
 
Meer oog voor de consument alsmede veranderingen in de distributiesfeer stimuleerden de toenemende aandacht voor verpakkingen. Met name de [[Zelfbediening als innovatieknooppunt|'''opkomst van de zelfbedieningswinkel''']] en het hiermee in beeld komen van de keurende en kiezende consument stimuleerden producenten van voedingsmiddelen en de verpakkingsindustrie te streven naar een aantrekkelijker verpakking van het assortiment.  
  
Uitgangspunt werd dat verpakking zo moest worden ontworpen dat artikelen zichzelf konden verkopen, zonder tussenkomst van de winkelier. Verpakking werd gezien als efficiency-vraagstuk en beschouwd als een integraal onderdeel van het eindproduct. De geschiedenis van de melkverpakking in Nederland illustreert alle haken en ogen die hieraan zaten.
+
Uitgangspunt werd dat verpakking zo moest worden ontworpen dat artikelen zichzelf konden verkopen, zonder tussenkomst van de winkelier. Verpakking werd gezien als efficiency-vraagstuk en beschouwd als een integraal onderdeel van het eindproduct. De [[Melkfles versus melkpak|'''geschiedenis van de melkverpakking''']] in Nederland illustreert alle haken en ogen die hieraan zaten.

Versie op 15 apr 2008 11:05