Vroege autogeschiedenis (tot 1914): visie en het werkelijke gebruik
Van Techniek in Nederland
Regel 9: | Regel 9: | ||
− | Ondanks deze opsteker voor de Nederlandse autobranche, echter, leek Meijer vier jaar later een roepende in de woestijn met zijn pleidooi voor een [[Begrippenlijst#Utilitair|utilitair]] gebruik. Zelfs de artsen, waarop de [[De ANWB, van wielrijdersbond naar toeristenbond|ANWB]] in navolging van het buitenland zijn hoop had gevestigd, leken aanvankelijk Meijers oproep niet te volgen. In Nederland lijken de artsen zich in eerste instantie vooral van de motorfiets te hebben bediend, waarvan het park tot ver in de jaren twintig dat der auto's overheerste [[Noten H3#3-37|<sup>[37]</sup>]]. | + | Ondanks deze opsteker voor de Nederlandse autobranche, echter, leek Meijer vier jaar later een roepende in de woestijn met zijn pleidooi voor een [[Begrippenlijst#Utilitair|utilitair]] gebruik. Zelfs de artsen, waarop de [[De ANWB, van wielrijdersbond naar toeristenbond|'''ANWB''']] in navolging van het buitenland zijn hoop had gevestigd, leken aanvankelijk Meijers oproep niet te volgen. In Nederland lijken de artsen zich in eerste instantie vooral van de motorfiets te hebben bediend, waarvan het park tot ver in de jaren twintig dat der auto's overheerste [[Noten H3#3-37|<sup>[37]</sup>]]. |