Bijdragen gebruiker
Van Techniek in Nederland
(Nieuwste | Oudste) (20 nieuwere) (20 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.
- 5 jul 2006 17:53 (wijz | gesch) N Bestand:Incrementele ontwikkelingen.gif (De ontwikkeling van de auto is een evolutionair proces. Deze animatie geeft de ontwikkeling van de auto vanuit design perspectief weer. In dit geval Ford, een merk dat al vanaf het begin van de 20e eeuw auto's massaproduceert.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 17:21 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme
- 5 jul 2006 17:19 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): visie en het werkelijke gebruik
- 5 jul 2006 17:16 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 17:16 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 17:15 (wijz | gesch) Overheid en wegenbeleid
- 5 jul 2006 17:12 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): De auto als speelgoed en statussymbool
- 5 jul 2006 17:11 (wijz | gesch) De auto na 1945: Problemen door de groei van het autoverkeer en maatregelen
- 5 jul 2006 17:11 (wijz | gesch) De auto na 1945: Problemen door de groei van het autoverkeer en maatregelen
- 5 jul 2006 17:08 (wijz | gesch) Begeleiding en opvoeding van autotoeristen (tot 1940)
- 5 jul 2006 17:08 (wijz | gesch) Begeleiding en opvoeding van autotoeristen (tot 1940)
- 5 jul 2006 16:57 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): Planning van Wegen
- 5 jul 2006 16:52 (wijz | gesch) Variomatic
- 5 jul 2006 16:52 (wijz | gesch) Variomatic
- 5 jul 2006 16:46 (wijz | gesch) N Bestand:Wegen 001.jpg (In 1927 werd het eerste rijkswegenplan gepresenteerd.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 16:44 (wijz | gesch) N Bestand:Verkeerstelling 001.jpg (Het steeds drukker wordende wegverkeer vroeg om steeds meer coördinatie en planning. Om inzicht te verkrigen in de aard en intensiteit ervan, werden van overheidswege verkeerstellingen gehouden, de eerste in 1908. Aanvankelijk vonden deze op beperkte sch) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 16:42 (wijz | gesch) N Bestand:Productie daf.jpg (DAF opende in 1967 een nieuwe nevenvestiging in Born, geheel gericht op de productie en assemblage van personenwagens. Deze waren alle voorzien van een variomatic-aandrijving.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 16:40 (wijz | gesch) N Bestand:Matrixborden.jpg (In de laatste decennia van de 20e eeuw kwam het accent in het beleid steeds meer te liggen op betere verkeersgeleiding om zo de bestaande capaciteit van autosnelwegen beter te kunnen benutten. Zo verschenen begin jaren tachtig portalen met matrixborden. D) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 16:35 (wijz | gesch) N Bestand:Verkeerstuinen 001.jpg (Op diverse plaatsen in het land ontstonden na de Tweede Wereldoorlog zogeheten verkeerstuinen, waar de jeugd spelenderwijs en in beschutte omgeving de regels van het verkeer leerde kennen. Aanvankelijk waren deze tuinen vrij eenvoudig van opzet, zoals dez) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 16:32 (wijz | gesch) N Bestand:Anwb opvoeding 001.jpg (De toenemende verkeersintensiteit en -diversiteit vroeg niet alleen om regels en voorschriften, maar ook om een gedragsverandering en -beïvloeding. Vooral de jeugs was een belangrijke doelgroep en moest als medeweggebruiker, onder meer als fietser, leren) (laatste wijziging)
(Nieuwste | Oudste) (20 nieuwere) (20 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.