Bijdragen gebruiker
Van Techniek in Nederland
(Nieuwste | Oudste) (50 nieuwere) (50 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.
- 5 jul 2006 12:37 (wijz | gesch) De auto na 1945: Verklaring voor de mobiliteitsexplosie
- 5 jul 2006 12:36 (wijz | gesch) De regeling van de maximum snelheid
- 5 jul 2006 12:27 (wijz | gesch) Fiets, motorfiets en auto rond 1900
- 5 jul 2006 12:26 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 12:25 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 12:22 (wijz | gesch) N Bestand:Ford ad 001.jpg (De roep van organisaties zoals de ANWB om een kleinere gezinsauto, zowel geschikt voor vrijetijdsbesteding als voor zakelijk gebruik, werd steeds luider in de eerste decennia van de twintigste eeuw. Ford speelde hier zeer succesvol op in. In deze reclame ) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 12:21 (wijz | gesch) N Bestand:T-ford 001.jpg (De T-Ford betekende de doorbraak van de auto in Nederland na 1920. In 1924 waren er landelijk 31.000 auto's geregistreerd, waaronder een groot aantal T-Fords. Zij waren onder meer zo populair, omdat ze konden worden omgebouwd tot vrachtwagen of bus. Op de) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 11:25 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme
- 5 jul 2006 11:24 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme
- 5 jul 2006 11:24 (wijz | gesch) N Bestand:Ford t.jpg (Een T-Ford op een typische landweg in de Verenigde Staten.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 11:23 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme
- 5 jul 2006 11:23 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme
- 5 jul 2006 11:22 (wijz | gesch) De auto in het interbellum (1918-1940): De doorbraak van het automobilisme
- 5 jul 2006 11:21 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): De gebruiksauto
- 5 jul 2006 11:20 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): De gebruiksauto
- 5 jul 2006 11:17 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 11:17 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 11:16 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Goedkopere en gebruiksvriendelijkere auto's dankzij de recessie van 1907
- 5 jul 2006 11:14 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Arts en automobilisme
- 5 jul 2006 11:03 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): visie en het werkelijke gebruik
- 5 jul 2006 11:03 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): visie en het werkelijke gebruik
- 5 jul 2006 11:01 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Ervaringen met het autorijden
- 5 jul 2006 10:59 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Opleidingen voor chauffeurs en autotechnici
- 5 jul 2006 10:45 (wijz | gesch) N Bestand:Ford dealer.jpg (Ford dealer begin twintigste eeuw. ) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:45 (wijz | gesch) N Bestand:Ford tt.jpg (Bedrijfsautoversie van de Ford T, meestal TT genoemd.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:44 (wijz | gesch) N Bestand:Cyclecar chalmers six.jpg (7 HP Cyclecar Chalmers Six uit 1913 ) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:44 (wijz | gesch) N Bestand:Laden elektrische auto.jpg (Het thuisladen van een Baker Electric met in het midden een roterende gelijkrichter, bestaande uit een door het net gevoede elektromotor en een daaraan gekoppelde generator die de laadenergie opwekte. ) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:44 (wijz | gesch) N Bestand:Foto ford fabriek.jpg (De Highlandfabriek in 1914: fabrieksarbeiders van Ford laten de carrosseriën van de T-Ford op het onderstel zakken.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:43 (wijz | gesch) N Bestand:Tekening ford fabriek.jpg (Opengewerkte tekening van een fabriek van Henry Ford in Detroit. Ford was de eerste die de lopende band in de autoindustrie toepaste. ) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:43 (wijz | gesch) N Bestand:Henry ford.jpg (Henry Ford met zijn eerste auto, de 1896 Quadricycle.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:42 (wijz | gesch) N Bestand:Mercedes benz ambulance.jpg (Duitse Mercedes-Benz ambulance Type 170 V uit 1949.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:42 (wijz | gesch) N Bestand:Benz bus 1895.jpg (Achtpersoons bus van Benz uit 1895.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:42 (wijz | gesch) N Bestand:Benz 1891.jpg (Straatbeeld met een Benz uit 1891.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:41 (wijz | gesch) N Bestand:Darrack op sleeptouw.jpg (Darrack op sleeptouw.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:40 (wijz | gesch) N Bestand:Darrack 1908.jpg (Schitterend gerestaureerde Darracq uit 1908.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:40 (wijz | gesch) N Bestand:Technisch bijblad kampioen.jpg (Technische tekening van een wisselkast uit het Technisch Bijblad van De Kampioen (1906).) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:40 (wijz | gesch) N Bestand:Fongers rijschool.jpg (Uit De Kampioen van 15 januari 1909: Een kijkje in de Fongers rijschool te Groningen.) (laatste wijziging)
- 5 jul 2006 10:37 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): racen en toeren
- 5 jul 2006 10:36 (wijz | gesch) De concurrentie van autobus en spoor tussen de twee wereldoorlogen
- 5 jul 2006 10:16 (wijz | gesch) Begrippenlijst
- 5 jul 2006 10:11 (wijz | gesch) Spyker
- 5 jul 2006 10:10 (wijz | gesch) Spyker
- 5 jul 2006 10:10 (wijz | gesch) Spyker
- 5 jul 2006 10:07 (wijz | gesch) Geschiedenis van de autotechniek
- 5 jul 2006 10:07 (wijz | gesch) Geschiedenis van de autotechniek
- 5 jul 2006 10:06 (wijz | gesch) Spyker
- 5 jul 2006 08:15 (wijz | gesch) De ANWB, van wielrijdersbond naar toeristenbond
- 5 jul 2006 08:14 (wijz | gesch) De ANWB, van wielrijdersbond naar toeristenbond
- 5 jul 2006 08:14 (wijz | gesch) De ANWB, van wielrijdersbond naar toeristenbond
- 5 jul 2006 08:11 (wijz | gesch) Vroege autogeschiedenis (tot 1914): Vooroorlogse elektrische auto's
(Nieuwste | Oudste) (50 nieuwere) (50 oudere) (20 | 50 | 100 | 250 | 500) tonen.